Avignon

Frankrijk, Avignon

Reacties:
Gabi: Je boft dat je moeder ook naar huis wil. Gisteravond nog even op weeronline gekeken en daar gaven ze voor Tossa de Mar boven Barcelona nog 14 dagen zon en geen wind en 24 graden op. Ik had er wel oren naar. Misschien volgend jaar.
Corry: Avignon is een mooie stad. Ook al komen we er nu voor de tweede keer. Het is mooi om te zien. Voor een ieder een aanrader.

Verslag:
We hebben gisteravond binnen zelfs thee gedronken omdat het te koud was. Vanochtend om 7.15 op. Het was nog koud en de wind was er nog steeds. Binnen ontbeten en om 10.00 UUR op weg naar het pontje was ons gratis overzette naar de stad. Daar de fietsen ergens neergezet en op we naar het paleis van de paus. Op dat plein stond het treintje al klaar om ons rond te rijden. We stapten in in afwachting dat er iemand kwam om de kaartjes te verkopen maar er kwam niemand. Dus een gratis tochtje vandaag. In zo'n treintje kom je toch op plekken waar je met wandelen niet komt. Nauwe straatjes het was leuk om te zien. Na het treintje te voet Avignon verder verkent. Met de nodige pauzes. Patat met kebab gegeten en de kathedraal gedaan weer naar het pontje wat ons weer over de Rhone zette. Zie de foto's.
Omdat we vanmiddag al uitgebreid gegeten hebben nemen we vanavond stokbrood met brie en oude kaas en een glas wijn. Op zijn Frans.
Tot morgen.

Zelfde camping zelfde plek
Km 0
Nu 19.00 UUR 20 graden met nog wel wind. Niet zo koud.

Als Merel een telefoon zou hebben zou ze melden dat ze het leuk vindt dat er weer foto's zijn. Die heeft ze gemist!