Saint Paulien - Ucel

Frankrijk, Ucel

Reacties:
Merel: de macaroni smaakte net zo lekker als dat hij er uit zag. Mag je best nog een keer bij ons komen eten.
Hemmie: Zoals je ziet met 2 emmen. Het is een verademing 1 dag koeler, maar zijn het ook wel weer gauw zat heel de avond in de camper.
Otto: Dat is vlak bij de Camarque waar we morgen naar toe vertrekken.

Verslag:
Na een hele rumoerige nacht met veel regen en onweer (Rianne heeft er niets van gemerkt, die heeft oordopjes in) en zeker een half uur opgeweest om de klappen op te vangen waren we 7.30 weer uit het kot. Binnen ontbeten want het was buiten nat.
Wel onder de luifel afgewassen en om 10.30 weer op weg naar het zuiden. We moesten dwars door Le Puy een leuk maar hoogstmerkwaardige plaats. Twee grote standbeelden op een rots en een kerk bovenop een rots. En die staken echt boven de andere gebouwen uit. Het is niet goed te zien op de foto's. Was wel mooi.
We zijn dwars door de Ardeche naar het zuiden gegaan. Eerst bovenop de hoogvlakte van de Ardeche en vervolgens via een 10 km lange afdaling van 10% naar beneden. Een schitterende weg met prachtige natuur. Rianne heeft er niet zo van genoten omdat het allemaal te steil was. Op een gegeven moment waren we bij het riviertje de Ardeche
. Die hebben we gevolgd tot Ucel. Een prachtige weg slingerend door het landschap. Heb ik op mijn gemak gedaan wat het achterop komend verkeer niet leuk vond. Onderweg nog wat boodschappen gedaan. Daar hebben we ook vetbollen voor de vogels gekocht. We hebben wel pelpinda's voor de vogels maar die vind Rianne ook lekker. Blijft er niets voor de vogels over. Daarom de vetbollen. We hebben hier nog geen vogel gezien.
We staan in Ucel op een donkere camping.
Vanavond eten we binnen roerbak. Wat ik heb moeten klaar maken.

109 km
19 graden

Heeft Rianne tijdens het afdalen van de pinda's genoten ?