Diekirch - Villey le Sec

Luxemburg, Diekirch

Hallo trouwe volgers. Ik zal dit verslag beginnen met de lezers vragen te beantwoorden. Corry vroeg of er een reisplan is. We hebben een zeer eenvoudig reisplan en dat is zon en aangenaam van temperatuur. Gabi heeft een suggestie gedaan hoe ik de locatie kan meegeven. In dit verslag heb ik het geprobeerd en zo te zien heeft het gewerkt. Otto kwam met de opmerking dat als we zolang weg blijven we wel heel gedreven zouden worden in Sequense. Otto dat is een terechte opmerking maak je borst maar nat want we maken jullie in. Blijf gerust vragen stellen deze zal ik allemaal beantwoorden.

Nu het verslag
Gisteravond hebben we nog 22.30 UUR lekker buiten gezeten aan de borrel. De camping was aan de Sure met daarnaast en fietspad/wandelpad. Mooie camping met eenvoudig sanitair.
Vannacht heb ik het een paar keer horen regenen maar verder goed geslapen.
Vanochtend 7.00 UUR op en na het ontbijt heb ik onder de luifel de vaat moeten doen. Ik bespaar jullie de ochtend beslommeringen want die zijn elke dag het zelfde
Een beetje autistisch zijn we wel.
Rond 9.30 UUR zijn we gaan rijden met een klein miezerig regeltje. Nog wat boodschappen gedaan en toen op weg naar het zuiden. Regen regen regen regen en nog eens regen de hele reis door tot nu toe.
Van Diekirch eerst naar Arlon. Een prachtige rustige weg. In Arlon stond de weg naar Longway niet goed aangegeven dus zijn we dwars door het centrum gegaan op zoek naar de weg naar Longway. Arlon is een prachtige stad met oude ruïnes
Komen we zeker nog een keer terug. In Longway zijn we via Longuyon over de N18 naar Etain gegaan een saaie weg. En maar regenen. Met bakken. Van Etain via de D904 naar Toul. En vandaar naar een camping aan de Mosselle. Villey le Sec. Een klein plaatsje ten westen van Nancy. We staan hier nu een uur en maar regenen. We zitten onder de landingsbaan van de mirages. Franse gevechts vliegtuigen. Komen laag over. We hebben visite gehad van 2 koolmezen als je goed kijk zie je er 1 op de foto. En een foto van de Mosselle.
We eten vanavond spercibonen met aardappelen en gorden blue
We staan op een camping waar mensen uit Spanje een tussen stop maken op weg naar Nederland. Aangekoppeld caravans, gesprekken over files een drukte van jewelste. Niets voor ons. Ik moet gelijk denken aan we zijn er bijna. De een nog meer praatjes als de ander. We hebben toch nog in de zon zitten eten. Dat was een verrassing.
Tot morgen.

Camping Villey-le-Sec
plekje 10

Je wordt steeds beter in het schrijven, leuk! Kun je de locatie van 16 augustus nog aanpassen?

Jeroen 2017-08-18 20:57:55

Even een verslagje van dit thuisfront; Merel vandaag teruggekomen van een week logeren. Zoals gewoonlijk kletste ze honderduit over de week. Die heeft het dus enorm naar haar zin gehad! Morgen rond half 4 verwachten we de laatste ook weer thuis. Zeer benieuwd naar zijn verhalen. Ter aanvulling op Jeroens vraag; pap dat moet kunnen. Als je het via de app doet ga je naar betreffende reisdag, klik je op de zwarte pijl, pas je de locatie aan en vervolgens geeft het programma aan dat je nog een verslag moet uploaden.

eliass.avonturen 2017-08-19 01:17:36

Ik geloof dat het koolmeesje op de eerste foto door de hor te zien is.

Corry 2017-08-19 09:12:46

Ik krijg geen van deze kreeg ik geen melding toen hij aan kwam.

Merel 2017-08-19 19:53:16

Sorry hoor oop ging ff iets niet goed ik zal het op nieuw typen: ik kreeg geen melding van dit verhaal dus heb hem maar via de andere opgezocht!...