Paray-le-Monial - Paray-le-Monial

Frankrijk, Paray-le-Monial

Reactie van Hennie.
Fijn dat jullie ook goed weer hebben. Goed weer en niet hoeven werken is nieuw voor ons. We genieten ervan. Mens gaat rare dingen doen met deze hitte zie verslag.

Verslag:
Zoals je ziet zijn we niet verkast. We zijn om 7.45 opgestaan na weer een warme nacht. En om 10.45 zaten we op de fiets naar Paray. Een klein stukje langs het kanaal en dan kom je vanzelf in het centrum. Paray stelt niet heel veel voor maar ze hebben een mooie basiliek. En achter de basiliek ligt een tuin met een kapel waar openlucht missen gegeven worden. Alles in zeer goede staat. Nadat we op een terrasje wat gedronken hebben zijn we weer terug gegaan. Om 12.30 weer bij de camper. Inmiddels weer ruim 30 graden. En zowaar het is in tijden niet gebeurd. Ik heb in navolging van mijn kleinkinderen zowaar een paar baantjes in het zwembad getrokken. Alleen Rianne ziet dat niet zitten. Het water was ijskoud. Eenmaal terug bij de camper kregen we bezoek van een groep staartmezen. Het woord zegt het al. Een klein vogeltje met een relatief lange staart. Vanavond zal wel weer eenvoudig eten worden want het is nog steeds 34 graden. Dan eten we op zijn Frans. Laat, brood wijn.
Km 0
Tot morgen.

Ik lees jullie verslag met plezier, maar ik word Hennie genoemd in de reacties, terwijl ik al 75 jaat HeMMie heet. Grapje.

HEMMIE 2017-08-29 18:46:54

Goedenavond Rianne en Gerard, het is erg leuk om jullie verslagen te lezen. Ik zie dat jullie de afgelopen dagen behoorlijk wat km's gemaakt hebben, Ik persoonlijk houd meer van lekker rustig en als er een mooi plaatsje 20 km verder is stoppen we daar gewoon ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‰ Als jullie zo door gaan komen we jullie nog tegen, we vertrekken maandag naar zuid Frankrijk en hebben een overnachting in Grenoble gepland, dus wie weet. Heel veel plezier nog en we zijn benieuwd naar het volgend verslag

Otto Tetteroo 2017-08-29 18:55:07

Leuk dat je ook aan het zwemmen ben geweest oop! Alleen nog donaties zoeken!๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‰

Merel 2017-08-29 19:00:29

Ach tante Hemmie, het zal de warmte wel zijn... de naam van zijn dochter eindigt ook steeds op een y ipv een i. Ik hoop toch eigenlijk dat het niet veel warmer gaat worden bij jullie..... Het moet niet gekker worden๐ŸŠ๐Ÿป๐Ÿค”

Gabi 2017-08-29 19:10:55

Super sportief van je opa!๐ŸŠ๐Ÿป Nu nog langzaam opbouwen naar 1km๐Ÿ˜œ

Sam 2017-08-29 19:18:32

Kunnen de foto's van de zwempartij ook op de site gezet worden!?