Dinsdag 2 oktober

Nederland, Soerendonk

Vandaag een grijze dag met veel motregen.
Om half acht opgestaan en om 8.30 kwam Ellen om hem te verzorgen.
Hij kwam redelijk fit uit de was beurt. We hebben deze ochtend 2 latjes voor zijn urn geplakt.
Ik ben om 11.30 naar Valkenswaard gegaan om wat boodschappen te doen. Rianne bleef bij Ad want we durfen hem niet meer alleen te laten.
Om 12.15 kwam Sandra voor de fysio. We zijn er niet zo voor omdat dit heel veel energie kost waarvan wij vinden dat hij deze beter ergens anders voor kan gebruiken.
Na de fysio heeft hij een dutje gedaan en daarna hebben we nog 2 latjes voor zijn urn geplakt.
Voor we gaan plakken was het advies van de fysio om eerst nog 3 rondjes door de kamer te lopen achter zijn rollator. Dat heeft hij gedaan.
Daarna weer naar bed. Hij komt maar heel weinig zijn bed uit.
Om 16.00 zijn An en Harry geweest. Dat zijn oude buren die nu in Budel wonen. Ze komen regelmatig.
Nu sloeg de verwardheid weer toe. Hij zat aan zijn drankje te drinken terwijl de dop er nog op zat.
Ik heb hem daar bij geholpen. Als een klein kind heb ik hem de pillen gegeven waarbij ik moest zeggen dat hij hem in zijn mond moest stoppen.
Toen de buren weg waren heeft hij weer een dutje gedaan.
Voor het eten breng ik hem in de rolstoel naar de tafel en dan eten we gezamenlijk. Tijdens het eten vroeg hij zich af waar dat meisje dat de laatste 3 dagen op de stoel zat is gebleven. Hij ziet dus dingen die wij niet zien.
Na het eten naar bed en om 19.15 kwam Toos om hem voor de nacht klaar te maken.
Tijdens dit ritueel was hij weer redelijk helder.
Om 21.00 bracht Rianne de laatste paracetamol. Toen barstte hij en tranen uit omdat Rianne te laat gezegd had dat er drinken stond.

Tot morgen.

Vandaag met een brok in mijn keel dit eerste verslag gelezen. Toch ben ik enorm blij dat jullie hiervoor gekozen hebben. Op deze manier krijgen we een indruk van jullie dagen en komt ook bij ons het besef dat het wel erg hard achteruit gaat met Ads’ gezondheid. Ik denk dat de verslagen ook zeker later waardevol kunnen zijn omdat je nu vast ook in een soort van roes leeft. Hopelijk komen er ook nog mooie en fijne momenten om te beschrijven zodat die later ook terug te lezen zijn. Wil je Ad zeggen dat we de urn prachtig vinden worden. Echt een stukje vakwerk. Liefs van ons allemaal.