Paray - Saint Paulien

Frankrijk, Saint-Paulien

Reacties.
Allen bedankt voor de positieve reacties. Vooral opbouwend vond ik ze erg goed. Daar gaan we.
Hemmie: Geloof me ik schrijf echt Hemmie en dan maakt de telefoon daar Hennie van. Ik zal er op letten.
Gabi: excuses zal niet meer gebeuren.
Sam: ik ben zeker van plan om meer te gaan zwemmen. Zie mijn reactie naar Jeroen.
Merel: Wij zoeken voor deze reis al eerder naar sponsers. Het zou een leuk idee zijn dat er voor elke km die we rijden wat wordt over gemaakt naar onze rekening.
Jeroen: Dat kan ik mijn volgers niet aan doen een oude vent met een dikke buik in gebreide zwembroek op internet. Misschien volgende keer alleen mijn hoofd. Ik zeur bij Rianne al voor een nieuwe zwembroek.
Otto: Gaan jullie nu alweer op vakantie. Waar gaat de reis in Zuid-Frankrijk naar toe. Is dat met de camper. Wij vertrekken morgen hier vandaan naar Avignon en dan naar de Camarque.

Verslag.
Vanochtend om 7.45 op. Het was weer een warme nacht. Alles opengezet en zonder pyjama geslapen. Toch nog goed geslapen.
Om 10.30 zaten we in de camper op weg naar het zuiden.
Vroeger waren we om 7.30 op en zaten we om 9.30 in de camper. We zijn echt al helemaal onthaast.
De klein de weggetjes viel vandaag niet mee. De wegen rond Lyon en St-Eteinne zijn allemaal rood. Dus besloten om het eerste stuk maar over de rode weg te gaan en even voor St-Etienne een rustige gele weg te pakken. Zo gezegd zo gedaan een prachtige weg met een lange afdaling neer de Loire. Daar aangekomen waren ze bezig met de brug en mochten auto's hoger dan 2.20 meter er niet over. Dus moesten we helemaal om. Met het nodige klimwerk er bij. Deze omleiding was ook een hele mooie weg. Rianne vond het niet zo leuk omdat we steeds moeten klimmen en dalen. We staan nu in Saint Paulien een klein stadje. Wel op 750 meter hoogte. De lucht is hier al wat ijler.
We hebben net een hevige regenbui met onweer gehad en ik denk dat er nog meer aan komt. We gaan vanavond macaroni eten. Pas de eerste keer deze reis.

230 km
Bij aankomst op de camping 28 graden en nu na de bui nog maar 16 braden

Tot morgen.

Macaroni ziet er lekker uit wouw dat ik mee kon eten!😝😋

Merel 2017-08-30 19:56:25

Ook bij ons is het iets afgekoeld na de enorme regen die we sinds gistern hadden. Gisteren was het rond de 30°. In de loop van de nacht begon het te regenen. Dit gaat gestaag door en zitten nu aan bijna 50 mm.. het is ook koeler. Een goede, koele avond en nacht maar weer. En morgen weer een prima dag. Het klinkt allemaal super, echt als vakantie. Alles mag, niets moet.

Hemmie. 2017-08-30 19:56:41

Wij gaan 8 dagen naar Nans-les Pins met de auto in een huisje lekker relaxen 😉😎🌞