Maandag 8 oktober 2018

Nederland, Soerendonk

Vandaag een mooie dag.
Vannacht om 3 uur de wekker gezet om te kijken of alles goed was beneden. Hij lag rustig te slapen.
Om 7.30 opgestaan en koffie gezet en ontbijt gemaakt. Om 8.30 kwam Ellen om hem te verzorgen. Hij had ontzettend veel pijn. Ellen zou de huisarts informeren. Die zou vandaag toch langs komen.
Ik vergeet te vertellen dat om 8.00 uur de bloedprikker voor de deur stond. Dit om te kijken of zijn Hb niet te laag is.
Rianne is om 10.30 naar huisarts geweest en kwam terug met de mededeling dat het geen longontsteking was maar een stevige griep. Ze moet gewoon uitzieken.
Om 13.00 uur kwam de Ellen weer terug met de mededeling dat de huisarts gevraagd had of Ellen er bij kan zijn. Even later kwam de huisarts. Samen met Ad hebben we besloten om een morfine pomp te laten aanbrengen. Hij barstte een huilbui uit omdat dit toch weer een stap terug is. Na een tijdje berustte hij erin. Nu blijkt het tumor weefsel een stukje van zijn huid open gescheurd had omdat de tomur ruimte zoekt. Het bloedde rond zijn rectum.
Om 16.00 uur kwam ZuidZorg de pomp aanbrengen. Even daarvoor vertelde hij dat hij geen pomp wilde dus we hielden ons hart vast dat hij hem zou weigeren. Maar God zij dank heeft hij zonder problemen de pomp geaccepteerd. Nu maar hopen dat hij minder pijn krijgt.
Rianne heeft hem eten gegeven en wij hebben daarna gegeten.
Om 18.30 kwam Ester hem klaarmaken voor de avond.
ZuidZorg heeft nog navraag gedaan voor een ander matras op basis van lucht, maar het advies van de leverancier is toch het huidige matras te gebruiken omdat toch het beste voor hem is. Ad vindt het prima hij is heel tevreden over dit matras.
Om 19.00 zijn Lucia en Jack nog geweest. Na een uur waren ze weer vertrokken en was de rust weer gekeerd.
Vandaag wat later dan normaal het verslag omdat er hier weer een hoop gebeurd is. Maar dat lezen jullie morgen