Montbard - Montbard

Frankrijk, Montbard

R2eactie op lezers vragen.
Hennie vind de kaart niet overzichtelijk.
Als je rechtsonder op die dubbele pijl klikt wordt de kaart vergroot. Als je daarna op het plusje klikt zoomt de kaart in. En als je op kaart naast het woord sataliet klikt krijg een kaart te zien. Bij voldoende in zomen zie je meer details. Ik hoop dat dit is wat je bedoeld.
Otto had het over oud bier. Dat is niet het geval. Er zitten 2 oude knarren achter een heerlijk koud nieuw biertje. Op zo'n warme is dat heerlijk.
Gaby die waslijn vond ik ook a-sociaal maar grote wasjes moeten wel drogen. Dan maar over de plek van de buren.
Wij zijn diep onder de indruk van de hartelijke reacties naar aanleiding van ons verlovings feest. Het doet ons goed dat onze volgers ons een warm hart toe dragen.

Nu het verslag van vandaag.
Gisteren lekker uitgebreid gesnoept zo uitgebreid zelfs, dat we geen thee meer gedronken hebben maar gelijk aan de borrel zijn begonnen. Tot 22.30 in korte broek maar met vest buiten gezeten en toen het kot in.
Vanochtend 7.15 er uit met een stralend blauwe hemel ontbijten en de ochtend dingen gedaan en om 10.30 zaten we in de camper
Het gaat heerlijk op ons gemak. Eerst naar de Aldi en omdat die niet alles had nog naar de Intermarche. Zo hadden we weer voor 3 dagen eten en drinken. Zodra dat geregeld was had Rianne bedacht om een Abdij in de buurt te gaan bekijken. De Abdij van Fontenay. Staat op de lijst van Unesco Werelderfgoed. Voor een ieder die ooit in de buurt een aanrader. Mooie gebouwen. Alles in goede staat. En dan draaien ze nog Gregoriaanse muziek dan kom je wel in de stemming. Terwijl we naar de Abdij reden begon het te regenen. En koelde het lekker af. Dus we hebben in een heerlijke temperatuur alles bekeken zie de foto's.
Bij het verlaten van de Abdij bleek dat de Abdij een verzamelpunt van een rally was met veel oude auto's. Daar nog even naar gekeken en besloten dat we maar weer naar de camping in Montbard. Daar aangekomen was de temp weer 30 graden. Het nu 18.30 en nog steeds 31 graden. We stellen daarom het eten nog even uit.
Tot morgen

Leuke foto's! Is het hetzelfde plekje op de camping geworden?

Gabi 2017-08-25 18:45:26

Het heeft wel wat om een oude abdij te bezoeken .Zeker als de muziek is aangepast.