Vandenesse - Paray le Monial

Frankrijk, Paray-le-Monial

Reacties:
Merel en Gaby. Het eten en het toetje zag er niet alleen lekker uit de mosselen en het toetje smaakte heerlijk. Ook het heerlijke koude bier smaakte me verrukkelijk.
Corry en Hemmie. Ook deze tijd heeft zijn bekoring zie mijn verslag.

Verslag
Het was een nacht van afzien
We hebben zelfs zonder pyjama geslapen en nog was het warm. Een eindje verder was er 1 die had buiten geslapen. Was zo gek nog niet. Toch hebben we goed geslapen en waren om 7.30 weer op en om 10.30 zaten we in de camper op weg naar het zuiden. Want we willen dit weer houden. Via prachtige binnen wegen en oude dorpjes. In Givre hebben we weer voor de komende dagen eten en drinken gehaald. Bij de Lidl een brood gekocht en op een speciale manier gesneden. Je legde het in een machine doet de klep dicht, druk op een knop en er komt een soort klauw die hakt in het brood en er komt een mes die snijd er een boterham vanaf. De klauw duwt het brood een stukje verder weer het mes voor een boterham. Zo boterham voor boterham. Rare jongens die fransen. Nog nooit gezien. En toen waren daar in eens de wijn velden. Uitgestrekte velden met een boel chateaux. De x is meervoud. Ik verwachtte dat ze zouden blijven maar net zo snel als dat ze kwamen waren ze weer verdwenen, zodat ik geen foto's heb kunnen nemen. Komt misschien toch. We hebben wel een trekker gezien met de druiven daar op. Ik vind dat nog al vroeg maar ze waren echt geplukt en niet van de supermarkt.
Om 14.30 op de camping in Paray
We schijnen er in 2007 ook al eens geweest. Ik heb het breedbeeld scherm op de andere camping moeten achter laten en moet het weer doen met het uitzicht van de laatste foto.
We gaan zeer eenvoudig eten brood met vis en salade en een glas wijn. Typisch Frans. En dit alles omdat het om 19.15 nog altijd 30 graden is.
155 km gereden vandaag.
Tot morgen.

Misschien is het een troost, of een teleurstelling: hier werd het vandaag ook 29.5°. Het verschil is dat je op vakantie toch iets gaat doen en thuis blijf je binnen vanwege de warmte. Tot nu toe een heerlijke vakantie. Straks zijn jullie wel weer thuis, maar de vakantie gaat door. Groeten en geniet.