Naar huis

Verenigd Koninkrijk, Gateshead

Thuiskomen

Het uiteindelijke doel van elke reis is de thuiskomst. schreef al in de 11e eeuw een Chinese wijsgeer van wie de naam me even niet te binnen wil schieten. Deze wijsheid staat nog altijd als een huis. Niets is heerlijker dan thuiskomen, zou ik er zelf nog aan toe willen voegen. De enige voorwaarde is dat je lang genoeg bent weggeweest.

In de bijna 6 weken dat ik onderweg ben geweest heb ik het meest genoten van Schotland met zijn ongerepte natuur en vriendelijke mensen. Van de Noordzee landen en is het mijn favoriet. Wat precies de aantrekkingskracht is van glooiende groene heuvels, kronkelende weggetjes met hoge hagen en scheve bemoste muurtjes, wolken in vele tinten grijs, regen in alle varianten, vervallen, bakstenen huizen en pups met doodgeslagen bier is moeilijk uit te leggen.
Denemarken viel wat tegen, het landschap is niet zo interessant, zeg maar saai. Bovendien had ik daar het slechtste weer: veel regen en dagenlang harde wind.
Het was een pittige tocht, zwaarder dan ik vooraf had bedacht. Vooral de klimmetjes in Noorwegen - per dag soms wel 25 KvB’s (Kopjes van Bloemendaal).
Ik heb al mijn reserves moeten aanspreken wat niet vreemd is voor iemand die al 40 jaar over zijn fysieke hoogtepunt heen is. Na weken van inspanning kon ik 's nachts niet meer voldoende herstellen.
De accu begon leeg te raken; bovendien begint het gemis aan thuis — geliefde P. en hond C. - na weken geleidelijk aan toe te nemen. Daarom heb ik besloten de laatste honderden kilometers te laten voor wat ze zijn en vandaag de boot van Newcastle naar IJmuiden te boeken. Dit is het laatste verslag van mijn reis.
Dank aan allen voor de reacties die jullie gaven op mijn verslagen. Het heeft me gemotiveerd om regelmatig iets van mijn indrukken en belevenissen tijdens mijn reis weer te geven.
Het waren kleine flarden van een grote reis.

De foto’s zijn van Newcastle upon Tyne

Ook heel mooi om gewoon toe te geven aan je verlangen naar huis. Goede reis en ik hoop je snel te zien met hondje C. en ik met hondje Y.

Natascha 2019-07-31 12:17:58

Hallo Ton. Ik heb alle verslagen gelezen, en inderdaad Schotland heeft iets ... wij zijn daar zelf in 2016 geweest en hebben de collumba-route gefietst. Bedankt voor jou mooie verhalen. Het ga je goed. grtz Henk en Ineke uit Appingedam (GN).

Henk en Ineke de Rome-gangers van 2017 2019-07-31 12:22:10

Lekker naar huis bij P en C. Het was me wel een tocht als ik zo al je verslagen gelezen hebt. WELKOM THUIS alvast.

Hans 2019-07-31 12:27:53

Bedankt voor weer een inspirerende reis en mooi verhaal, tot de volgende keer.

Han 2019-07-31 12:51:56

Hi ton, fantastisch wat je weer voor elkaar hebt gekregen... zoveel kilometers in moeilijke omstandigheden. Chapeau! Het was weer een plezier om je verhalen te lezen! En voor morgen.... alvast Welcome home :-)

Claire 2019-07-31 12:52:17

Ton, ook thuis komen is een mooie reis. We spreken elkaar gauw.

Pierre 2019-07-31 13:05:06

Het thuis front heeft jou zeker ook heel erg gemist. Alhoewel ik amper reageer op je verhalen wilt niet zeggen dat ik het niet heb gelezen. Elke verhaal met bewondering en met veel plezier gelezen. Heb een fijne reis terug naar huis 🏆

Serap 2019-07-31 13:13:23

Fijne terugreis Ton, en het is altijd de beste “weg” om je hart te volgen...

Marja 2019-07-31 13:35:31

Dank dat je mij ook heb mee laten beleven. Genoten van je reis verslag en wens je vast een goede overvaart en een warm welkom vanC&P

Marian 2019-07-31 13:44:56

Ik heb genoten van jouw reisverslag. Chapeau voor deze onderneming. Vier het leven samen met Patricia en de hond.

Anne-Marie 2019-07-31 13:44:56

Gelijk heb je Ton, lekker weer naar huis het is een mooie reis geweest met hoogte en diepte punten . Heb genoten van elke letter die je op papier hebt gezet . Bedank voor al je mooie verhalen, topprestatie geleverd . Geniet lekker weer thuis van Patricia en Charlie . 👍🏻

Ronald Hos 2019-07-31 14:05:34

Hoi Ton, Het was erg leuk om je reisverslagen te lezen. Respect voor de wijze waarop je deze tocht volbrengt. En toegeven dat je naar huis verlangt en het wel voldoende vind is geen zwakte, maar juist sterk. Misschien moeten we samen maar eens weer een balletje slaan. Groetjes aan Patries. Henk en Ankie.

Henk 2019-07-31 14:33:07

Hoi Ton, Heb je de boot inmiddels geboekt. We hebben weer genoten van je ervaringen je blijft een doorzetter. Heerlijk om naar huis te gaan. Patricia & Charlie kijken naar je uit die niet alleen wij ook. Hoop als bij je de batterij weer is opgeladen jullie graag weer te zien voor een hapje en een drankje.

Jeanne 2019-07-31 14:53:15

Goede reis terug over een hopelijk rustig zeetje😁

Myrna 2019-07-31 15:58:53

Het was weer leuk om jouw reis te mogen volgen!

Lisa 2019-07-31 16:53:58

Bedankt dat ik met je mee mocht fietsen. Zo verstandig dat je dit doet. Het moet leuk blijven en niet ten koste gaan van de gezondheid. Het was erg leuk om jouw verslagen te lezen.

Lida 2019-07-31 16:58:28

Het was je reisje wel hè. Met mooie en interessante plekken, maar ook wel afzien soms. En ja dan ga je steeds meer het thuisfront missen. Maar het was wel weer een prestatie. En vele epistels voor ons. Een goede laatste stukje en tot snel.

ilonca 2019-07-31 17:00:10

💕

Patricia 2019-07-31 19:46:28

Ton Caro en ik willen je bedanken voor het leesgenot. En petje, petje af

Arthur 2019-08-01 13:28:50

Weer met veel plezier je verhalen gelezen en je foto's bewonderd. We hopen dat je inmiddels weer veilig thuis bent.