Tussen olijfbomen en wijnranken.

Italië, Anghiari

Italianen op de weg
Op weg naar Florence was het vanaf Bologna meteen kimmen, da's niet zo fijn voor de benen. Honderden hoogtemeters op slechte wegen met voorbij razende (vracht)auto's. Het komt gewoon niet in de Italianen op om achter je te blijven als er een tegenligger is. Ze gaan er altijd langs, 50 cm tussen jou en een 40 tons vrachtwagen, ach moet kunnen. Met 100 km er langs zonder dat je de bocht kunt overzien? No problemo ! Verder komt een deel van het wegdek uit dezelfde tijd als Ceasar, dus je moet echt soms uitwijken om niet in een gat te verongelukken. Om hun weggedrag zou ik ze graag in het Italiaans willen uitschelden. Er moet ergens een genetisch defect in ze zitten als het over auto en weg gaat. Mocht er iemand onder de lezers met Italiaans bloed zijn, help me. Beschrijf waarom ze dit doen.

sfeervol overnachten
Over de disco-camping bij Florence met honderden jongelui, tijdens het verorberen van de pizza starend naar hun smartphone en daarna feestend tot diep in de nacht, wil ik het niet hebben. Nee, dan de opvang op de voormalige camping Bottega di Paterna.
Wil je de sfeer van deze zogenaamde Agiturismo proeven kijk dan vooral naar het filmpje. Wat een ontvangst, wat een landelijk Italiaanse sfeer.

de foto's
Afscheid van een vriendelijke eigenaresse Bottega di Paterna.
37 graden met een dikke jas aan.
Uw verslaggever na een inspannende Apennijnen etappe.
Allebei boom, maar toch verschillend.
Stadspoort van Castelfranco.
De eens zo machtige rivier de Arno opgedroogd.
Tientallen van gezien onderweg, nou vooruit deze dan.

Super leuk zo'n overnachtingsplek. Maar 37 graden is minder leuk. Daardoor kan je natuurlijk niet harder fietsen dan je al doet en gaan we elkaar missen als ik in Rome ben. Janmer, had leuk geweest om elkaar daar weer te zien net zoals een hele tijd geleden in Bangkok. Heel veel plezier nog en ik zal naar beneden turen als ik over je heen vlieg😁

Myrna 2017-07-07 18:32:42

Wat n prachtige plek, ben bijna 'onderdeel van' door je leuke verfilming. Mooie compensatie voor de zware fietsrit. Aai voor de poes en tempo doeloe in de hitte. Helaas dat we Myrna over 1,5 week missen.

Patricia 2017-07-07 19:11:52

Ziet er goed uit Tonio. Nog een "klein" stukkie te gaan. We komen de volgende week ook een klein stukje die kant op met de auto, alleen bij Luxemburg stad draaien wij weerom richting Haarlem/Schiedam. We vinden dat met de auto al een heel eind. RESPECT