Rome

Italië, Pisa

Als ik dit schrijf zit ik in de trein van Rome naar Florence. Het oorspronkelijke plan om de 350 km van Rome terug te fietsen naar Florence heb ik door tijdgebrek moeten laten varen. Ik wil immers de afspraak met P. om elkaar maandag in Florence te ontmoeten niet missen. In Florence neem ik vervolgens de trein naar Pisa om de paar dagen die nog overblijven daar door te brengen.
De 2 dagen in Rome zijn te weinig geweest in deze geweldige stad met zijn overvloed aan cultuur, kunst en architectuur.
Ik was erg onder de indruk van het St. Pietersplein en het Vaticaans museum met de Sixtijnse kapel.
De toeristische drukte is enorm, waardoor je vaak moest aansluiten in lange rijen. Op de fiets heb ik een tour gemaakt langs de vele bezienswaardigheden: Trevi fontein, Pantheon, Spaanse trappen en Colosseum.

Inmiddels in Pisa aangekomen en daar logeer in een leuke B&B. Grote woning op leeftijd, heerlijk koel met een schaduwrijke tuin. Hier in Pisa ga ik de komende dagen doorbrengen, de plaats bekijken en wachten op de hereniging met geliefde P.

Tot slot wil ik graag iedereen bedanken die zo spontaan heeft gereageerd op mijn verslagen,. Het heeft me gemotiveerd om regelmatig iets van mijn indrukken en belevenissen weer te geven tijdens mijn reis.
Het waren kleine flarden van een grote reis.

de foto's
Één van de vele wand- en plafondschilderingen in de Musei Vaticani.
Ook Museo V.
In de Sixtijnse kapel mag niet worden gefotografeerd. Deze van het plafond is uit de heup geschoten.
Sint Pietersbasiliek.
Ook de uitgang van het Museo V is in stijl.
Detail van Michelangelo's schildering: de schepping van Adam.
En als afsluiting de toren en na 294 treden bovenop.

Weer een heel knappe prestatie en met plezier gevolgd. Geniet van het voldane gevoel en een fijne vakantie met patries

Marian w 2017-07-14 18:47:40

Het doet ons goed dat je een beslissing hebt genomen ivm de fiets tocht. Geniet van Pisa en zeker straks van Florence. Je zou er wel willen blijven wonen. Moet ik eerst Italiaans gaan leren. Ondanks dat mijn nichtje dat vloeiend spreekt die heeft een relatie met een Italiaan uit Napels. Totaal een ander plaats maar ook spannend. Je mag niet dood voordat je Napels hebt gezien luid het gezegde. Dus voorlopig hebben we nog tijd om veel mooie dingen van het leven mee te maken. Tonio, geniet van de komende dagen,nog meer als jou liefste Patricia arriveerd. Een mooie tijd samen. 🍷🍾🍹🍨🚴🏽‍♀️🚴🏼 Alles wat het leven te bieden heeft. Lieve groet uit Bloemendaal.

Jeanne 2017-07-14 18:48:52

Ton, wat een prestatie! Het was erg leuk om je reisverslagen te lezen. Nu lekker uitrusten en samen genieten. Lisa

Lisa 2017-07-15 09:14:24

Ton, Patricia is vertrokken op weg naar Florence. Was nog even vergeten te vermelden dat het filmpje van het plein zeker indrukwekkend was om te zien met of zonder Paus. De kerk van binnen ongelofelijk dat ze dit hebben kunnen neer zetten. Goede dagen gewenst je hebt weer een mooie prestatie geleverd.

Jeanne 2017-07-15 09:27:07

Gegelicitee met het volbrengen van deze mooie "opdracht". Kijk uit naar het moment om je ervaringen "live" aan te kunnen horen. Nog een heerlijke rijd samen, in italie en behouden terugreis.

Pierre 2017-07-15 13:46:09

Knap gedaan. Geniet nog in Florence met Patricia.

Astrid 2017-07-16 03:41:47

Ton geweldig gedaan. Heb er veel bewondering voor. Bedankt voor de leuke verslagen. Nog heel veel plezier samen met P.

Lida 2017-07-16 21:30:45

Hallo Ton. Wij zijn zaterdag weer terug gekeerd uit het mooie Italie, ben nu weer aan het werk, ik heb je blog nu helemaal gezien vanaf het vertrek uit Amsterdam tot aan de aankomst in Rome. ik vond je verslagen heel leuk om te lezen met de bijbehorende filmpjes. mooi werk. Wij hebben een paar keer met elkaar gepraat op de campings, het was leuk om kennis met je te maken, wij wensen je veel plezier toe met toekomstige reizen, misschien komen we elkaar wel weer tegen, Groeten uit Groningen.