Eindelijk de Donau.

Duitsland, Merching

Oops!
Mijn vader was een echte verenigingsman. Voorzitter, secretaris, penningmeester van verenigingen, het maakte hem niet uit.
In mijn jeugd was het de ASVH (AutoSportVereniging Haarlem).
Het was in de tijd dat het nog leuk was om op zondag een stukje te gaan rijden. De ASVH organiseerde in het weekend zogenaamde puzzelritten. Door het juist beantwoorden van vragen en het uitvoeren van opdrachten kreeg je de aanwijzingen om een uitgezette rit goed te rijden. De beste kaartlezer won, want snelheid was niet belangrijk. Ik was toen net in de leeftijd dat ik een hoop niet wilde. Het was altijd een gevecht tussen een gewenst antwoord en een eerlijk antwoord als hij vroeg of ik een controlepost wilde bemannen om stempels uit te delen aan rijders.
Het had me vandaag en de komende dagen goed van pas gekomen dat kaartlezen. Omdat ik het laatste stuk van de route naar Garmisch Partenkirschen ( ja, van het schansspringen op nieuwjaarsdag ) ontbrak in mijn fietsnavigatie. Met het routeboekje in de hand volgde ik de routeaanwijzingen op de fladderende bladzijden zo goed mogelijk.
Ja, en dan mis je wel eens een afslag en is de weg naar Rome zoals op het filmpje. Sorry Pap.

de foto's
Dillingen an der Donau.
De Donau zelf.
De Kochertalbrücke met zijn 185 m hoogte een stukje Duits vakwerk.
Weer een onaangekondigde wegversperring. "But nothing can stop me now".
Je zal me niet horen klagen, maar wederom 36 graden, dus even blussen.
Me and my biertje, gezellig in de Biergarten.

Die wegversperring was er ook al toen wij daar in mei langs fietsten.😊 Zo fijn om alles weer terug te zien. Machtig gezicht hè die brug. Geniet er maar van en veel succes nog!🚴 Groet Rob en Erika van den Bosch.

RobenErikaonderweg 2017-06-23 23:35:04

Echt op enig moment 'lost in the middle of nowhere'. Prachtige omgeving en je bent al zo ver gefietst!

Patricia 2017-06-24 06:28:18

Eindelijk waar een routeboekje je echt op het goede pad kan laten fietsen. Als ik het filmpje bekijk en het geluid van wind,zand en kiezels hoor denk ik gelijk aan mijn zitvlees, of die dat aan zouden kunnen. Op zo'n pad verwacht je biefstuk op je zadel. Hoop voor je dat je snel weer een aannemelijk wegdek hebt gevonden. Wat je zeker hebt gevonden een stoel waar dat biertje je echt goed heeft gedaan. Als ik nu naar buiten kijk vallen de regen druppels omlaag. Op naar de het volgende doel. Big Hugg.

Jeanne 2017-06-24 07:28:17

Een prachtig mooi gebied. En de foto in de biergarten is een prachtig stilleven. had Vincent van Gogh kunnen schilderen. top man het is en blijft een genot om je reisverslag te lezen. groetjes

arthur droog 2017-06-24 10:16:55

Hier nu wat koeler,hoop bij jou ook.36 is rijkelijk veel denk ik. Geniet van de donau,niet de blauwe maar de grauwe.

Marian w 2017-06-24 14:11:00

Ton, Je schiet al weer lekker op. Wel altijd handig om een route boekje bij je te hebben. Mooie plaatsjes en na gedane arbeid een lekker biertje is dan wel op zijn plaats. Echter wel nemen als je niet meer hoeft te fietsen hè. Anders gaat hij in je benen zitten. Wat wel kan is een oud bruintje, maar die zullen ze niet hebben daar denk ik? 😜 Nog veel veilige kilometers gewenst. Groetjes Henk en Ankie

Henk van Ewijk 2017-06-26 09:16:12

Kaarlezen is niet nodig; wegen leiden naar Rome.