Oostenrijk

Italië, Glurns

Jammer
Fietsen door Duitsland is me over het geheel genomen goed bevallen. Meestal vriendelijk mensen, afwisselend landschap, maar wel matige fietspaden, prachtig zonnig weer behalve die laatste riit naar Garmisch-Partenkirchen.
Van Garmisch-P. heb ik nog een filmpje liggen waarin Pierre en ik op weg zijn naar grote hoogten.
Op mijn reis komt na Duitsland Oostenrijk. Ik had gehoopt op een driedaagse tocht met mooi zonnig weer. Fietsend over een glooiende weg met links en rechts een bergmassief waartegen dorpjes zijn geplakt. De dorpjes zijn omringd door frisse grasvelden en donker groene bossen. Boven die bomen het grijze steen met wat late sneeuwresten.
Het was er wel maar ik kon er nauwelijks van genieten. Veel regen, wind tegen en slechts af en toe wat zon, waardoor het landschap zoveel vriendelijker kan worden. Zeurzeurzeur.

Op de laatste van de drie dagen Oostenrijk de tocht naar het hoogste punt de Reschenpas, net voorbij de grens met Italië.
Met redelijk weer en wind tegen kun je me op het filmpje zien kruipen naar de 1515 m hoogte. Bij de afdaling daarna met door regen gladde wegen heb ik de grens tussen bravoure en zelfoverschatting overgestoken.
Ik voel me geen fietsreiziger meer, eerder een parttime wereldfietser. Geen timide beginner na een paar duizend kilometer Europa, maar de tijd ontbreekt om nog een doorgewinterde globetrotter te worden.

de foto's
Zelf een schaap gaat wel eens naar de pedicure.
Martina op de Zwitsers Oostenrijkse grens.
Toch nog een mooi plaatje van Oostenrijks landschap.
De verdronken toren van Graun in de Reschensee. Het dorp ligt onder de waterspiegel.

Jeetje, heel veel respect voor je: Je hebt deze zware pas gehaald! Ik, persoonlijk, had een 'slepie' aan de passerende motor gevraagd. En dan nu ineens ben je in Italie, zo gaaf! Fietsleven met ontberingen doet je goed met al het moois dat je onderweg tegenkomt.

Patrica 2017-06-29 22:01:08

Je zorgt weer voor mooie plaatjes Ton. Respect voor je klim die op het filmpje staat.

Henk van Ewijk 2017-06-30 08:54:28

Ik doe het je niet na, Ton! Applaus en een aai X Ik bewonder je door weer en wind. Fijn om je ervaringen mee te kunnen lezen. Op naar het mooie Italie en de zon.

Maarjan Sterke 2017-06-30 11:41:05

Ton grote klasse. Leuke filmpjes en foto's. Het ziet er nog erg soepel uit. Met de kilo's gaat het vast ook heel goed nu.

Lida 2017-06-30 12:27:10

Ik kon je een tijd niet volgen omdat ik op het verkeerde knopje had gedrukt. Nu weer alles hersteld. Mooie reis is het.

Astrid 2017-06-30 13:41:52

Deze vorm van Masochisme gaat voor "mij" wat te ver, maar een diepe buiging voor wat je doet.nog veel fietsfun en ik blijf je volgen.👍🚴🏔

Dick Moeijes 2017-07-01 12:25:58

die reis in vogelvlucht prachtig door die bergen. en nu in mijn beste italiaans bella vita ! Ton . duitsland en oostenrijkt geschaakt. Pats Boem nu nog verder genieten van je reis. Wij doen dat zeker mazzeltjes arthur