Noorwegen 2

Noorwegen, Tønsberg

Panne

Even voorbij Fredrikstad stuitte ik op een fietser met bandenpech. Een trekkersfiets op z’n kop met alle tassen ernaast. De Noorse dertiger, laten we hem Kjelt of Sven, Ivar, Mats, Nils, Sverre, Odin, Stein, Kjell of Thor noemen, had de vorige dag ook al een binnenband verspeeld en deze nieuwe scheur kon niet worden geplakt. Kjelt, Sven, Ivar enz. vertelde dat hij sinds september vorig jaar uit Oslo was vertrokken naar Portugal. Daar had hij de winter doorgebracht bij vrienden en in maart had hij zijn fietsreis naar het noorden hervat. Heen via Duitsland en Zwitserland en terug via Frankrijk en de Benelux. Het totaal ging oplopen naar 7.500 km. En nu een kleine 100 km voor zijn woonplaats Oslo was hij gesneuveld. Bandenplakken doen we niet meer, een nieuw binnenbandje verwisselen duurt een half uurtje. (Max doet ‘t met hulp van 10 man in 2,5 seconden). De reserve band in mijn tas met dezelfde 28 inch maat kwam prima van pas en slijt zijn dagen nu verder in Oslo.
Als ik binnenkort lek rij hoop ik dat er een behulpzame. Kjelt, Sven, Ivar, Mats, Nils, Sverre, Odin, Stein, Kjell of Thor op mijn pad komt .

Filter

Terwijl ik op het terras in de schaduw van een enorme parasol onderuitgezakt en met bezweet lijf het echte, rauwe leven zat te verbeelden, passeerde er een jonge, bekoorlijke vrouw. Een grote zonnebril stak in haar weelderig dansende haar, een zwaar gedecolleteerd T-shirt met het opschrift ‘Wanted’. Daaronder een loeistrakke designerjeans met dure scheuren die tot ruim boven spijkerdunne stilettohakken hing. Het leek alsof ze over een wereld liep die je zag door een Instagramfilter.
Maar drie stappen verder lag de uitstekende kei, waar ze met haar hak achter bleef haken, zodat ze een kolderiek huppelpasje moest maken om te voorkomen dat ze struikelde. Ze stopte, keek gegeneerd om zich heen en giechelde aanstekelijk. Heel even brak het filter en zag ik niet het plaatje, maar de mens. Toen trok ze haar gezicht terug in de plooi en vervolgde haar weg. De kasseien waren weer de catwalk, het geratel van haar rolkoffer het applaus.

Foto’s

Kapitein IGLO
Mijn eerste fjord
Restaurant ‘Chez Pierre van der Linden’

Hoi Ton, Wat maak je weer een pracht reis op je fiets. Leuke verhalen en natuurlijk mooi dat je een mooie Scandinavische schone tegen komt. Foto van het fjord is geweldig. Ik kijk uit naar je volgend verslag. Groetjes van Ankie.

Henk 2019-07-13 21:24:40

Wie goed doet, goed ontmoet! Wat zal Kjell je dankbaar geweest zijn! En ook je eerste sexyst Noorse ontmoet: Je beschrijving doet me denken aan de vrouw waar zowel jij als Jan Krol graag de lift meedelen👀, nou ja de stilettohakken daargelaten.

Patricia 2019-07-13 21:45:04

het is weer een smeuïg verhaal. En een mens krijgt soms wat hij toekomt. Fijn dat er nog mensen zijn als jij, behulpzaam. Ik zal duimen dat het met je fiets goed blijft gaan. Ik heb maar een klein fietsje, anders zou ik hem evt. kunnen opsturen.

ilonca 2019-07-13 22:55:25

Zo zie je maar dat er hulp is als je het nodig hebt. Heb je zelf nu nog een reserve band? Jou kennende zeker wel. Het uitzicht wat je genoot zorgde ook voor enige ontspanning. Zelfs een bonkige vrouw kan als een gevallen vrouw verder. In haar jeans zat toch al een scheurtje. Ton, nu de spullen inpakken en op naar een volgend avontuur.

Jeanne 2019-07-14 09:12:14

Nou je geniet met volle teugen. Mooi weer ook zo te zien op de foto's. Aardig die band. Ga zo verder.

Lida 2019-07-14 19:59:10

Hoi Ton ,weer genoten van je verhalen ,en wat zal die man blij zijn geweest met jou binnenband .En nu hopen dat jou band heel blijft Geniet van je mooie reis en hopelijk ook mooi weer .groetjes van Theo en Wil .

Theo en Wil Westerveld 2019-07-15 20:20:44

Leuke namen hebben die Noren toch, ik heb er prompt nog een paar bij proberen te bedenken! En dat bootje is ook niet mis, vast minstens zo mooi als de stiletto-dame... Ach Ton, je verhalen zijn weer om te smullen!!! En nu maar weer verder naar nog meer avonturen. Zonder reserve band!! Geluk!!

Marleen Verkruisen 2019-07-17 13:03:11

Tevredenheid zit in de mens, je moet de dingen wel zien en dat heeft niet idereen. Geniet ervan