Zondag

Kroatië, Galižana

Bon giorno

Tja er wordt ook veel italiaans hier gesproken,dus dat mag ook.

Onze Duitse buren zijn vanmorgen vroeg vertrokken. Niks van gehoord.
Eigenaresse Klara komt nog even bij ons checken of we er geen last van hebben als ze al begint aan de schoonmaak.
Het is 8.45 uur.
Wij hebben er geen last van.
Ze is zo een lieve vrouw. Doet ons een beetje denken aan Ina uit Portugal,van de blue parrot.

De mega sprinkhaan van gister is gelukkig verdwenen.
Buiten is het alweer heerlijk zonnig. Geen onweer zoals voorspeld gelukkig.

De kuitenbijter van vrijdag..is vandaag behoorlijk voelbaar. Lijkt wel of mijn kuitspieren ingekort zijn.

Tegen 11.00 uur gaan Jacco en ik eten. Giliam slaapt nog.
Hij had vannacht een eng beest, lijkend op een schorpioen op zijn kamer. Daar kwam hij Jacco voor wakker maken.

Na het ontbijt besluiten we om in de jacuzzi te gaan.
Dat helpt vast voor de spieren.

De andere gasten hebben we überhaupt nog niet in de tuin of jacuzzi gezien.
Er zijn overigens twee jacuzzi's..ieder op een mooie beschutte plek in de tuin.

De Jacuzzi helpt en is heerlijk.
Daarna een lekker kopje koffie onder de olijfboom vol tsjirpende krekels.
Dit is toch wel ultiem genieten.

Tegen 12.30 uur is Giliam wakker. Hij heeft slecht geslapen.
Hij gaat rustig ontbijten en wij gaan nog even in het zwembad.

Om 13.00 uur komen er nieuwe gasten aan. Onze nieuwe buren.
Ze komen uit de Oekraïne. Bijzonder.

Giliam komt ook zwemmen.
En in de jacuzzi.

Tegen 14.45 gaan we naar ons appartement.
Even in de koelte. En wat drinken en een cakeje eten.

Tegen 15.30 gaan we richting Pula.
Even koel winkelen. Het is nu 38 grd.

Bij Pula Mall zijn veel winkels en een hele grote New Yorker.
Daar wil Giliam graag heen.

Het is er best druk,maar op zich ook wel logisch. Met deze warmte.

Veel winkels hebben nu de echte opruiming .
Zo slaag ik bij de Bibi voor 2 zomerbroeken en een t_shirt voor in totaal €14,39 er ging overal 30% af.

Bij de Tako vindt Jacco een extra zwembroek en 2 shirts en ik een strandjurkje.
Giliam vindt er goedkope sokken.
Maar qua kleding heeft hij minder succes.

We gaan even een frappucino drinken . Voor Jacco met aardbei en voor Giliam en mij met cookie chocolade. Ze zijn onwijs lekker. En we krijgen er ook nog ijswater bij.
Ook chatten we even met Jeremy. Die is weer terug uit Groningen en heeft het heel leuk gehad ,ondanks veel regen.

We gaan verder met onze shoptour.
Ik vind nog hele leuke zomersandalen voor maar €15,00 . En krijg van Jacco mooie roze Superdry slippers. Zelf vond ik ze een beetje duur.
En mijn badslippers zijn gescheurd :-(

Bij de New Yorker slaagt Giliam helaas ook niet. Ze hebben wat hij leuk vindt net niet in zijn maat.

Dus terug naar de auto.
Jacco heeft volgens hem een leuk restaurant gevonden..bij het water.
Maar Google blijkt ons net verkeerd te sturen. We komen wel bij het water,maar daar is geen restaurant.
Dus terug en de volgende weg proberen. Dat leidt naar een parkeerplaats .maar ook daar geen restaurant.
We zijn wel benieuwd of we bij de zee komen als we het bospad nemen ,waar alle croaten ook heen lopen.
Het blijkt een nogal uitdagend pad de helling af,maar we komen wel bij de zee uit. Op een soort rotsplateau precies tegenover het eiland waar we gisteren hebben gesnorkeld.
Na nogmaals Google geraadpleegd te hebben,denkt Jacco de juiste weg te weten.
Maar eerst moeten we weer het rotspad terug omhoog. Arme zere kuiten van mij.

Het blijkt dat de bistro op een camping zit.
We parkeren net buiten de camping en lopen erheen. De camping staat tjokkevol.
Het ziet er wel gezellig uit.

Eindelijk hebben we de bistro dan gevonden. En ook nog met een mooi tafeltje aan het water,zodat we de zonsondergang kunnen zien.

Ik bestel de Mistral burger. Deze is met gorgonzola en peer. Jacco neemt de BBQ Cheese burger en Giliam de chicken burger.
Het eten komt snel. Echter geen bestek. Wel een beker vol servetten.
Dit gaat nog een uitdaging worden.

De dipper frietjes erbij zijn ook echt waanzinnig lekker. En ze hebben tartar saus.

Na het eten is de zon bijna achter het eiland. De lucht kleurt heel mooi.
We bestellen nog een grote cappuccino en voor Giliam een slush puppy.
De grote cappuccino heeft hier het formaat van een Nederlandse cappuccino.

Na het eten wandelen we over de camping terug. Bij het sportpark zien we dat de lucht nog mooier is. Nog even snel een foto.
Ook zien we hier een speciale rolstoel zwem plaats. Een speciale helling zodat men zo met de rolstoel een heel stuk door de zee kan. En een speciale rolstoel speeltuin. Dat zie je niet vaak. Netjes geregeld.

We gaan terug naar Galizana.
Jacco en Giliam gaan nog even de F1 kijken.
Ik lees nog wat.

Het was weer een mooie relaxte dag.
Benieuwd wat morgen ons voor moois gaat brengen.

Welterusten alvast.
Bon notte.

Weer een relaxte maar ook fijne dag. Shoppen is in buitenlandse winkels een aangename en leuke bezigheid. Bij jullie is het wel een beetje warm maar hier lijkt het net herfst. Geniet er dus nog maar even van.

Tha 2023-07-30 23:49:07

Fijne relaxdag zo . Xxx

Cath 2023-07-31 11:04:37

Een lekker rustige dag, voor de verandering ook zeer welkom, denk ik. Hopelijk slaapt Giliam beter vannacht, zonder enge beesten. Was het misschien een scolopender, zoals ik die jaren geleden in mijn hut bij Manta Rota zag? Dan is het wel oppassen geblazen. Geniet maar lekker verder. XXX