Day at the pool

Tsjechië, Člunek

Niks doen is een kunst ;zegt men.
En om eerlijk te zijn was ik die kunst niet echt goed machtig.
Maar vandaag heb ik er aardig goed op geoefend.
Vanmorgen toen ik om 8.30 uit bed was brande de zon al volop en was het bijna al te heet om in de zon van mijn ochtendkoffie te genieten.
Dus vandaag was de enige keus :welke bikini en wat is de juiste plek ?
Giliam was ook al uit bed ,dus we beginnen in het zwembad.
Tegen 9.30 komt jeremy er ook bij.
Na een luchtbed gevecht en wat luieren in de zon ,maken we een lekker ontbijt.
Daarna insmeren en zonnen.
Weer even zwemmen en vervolgens op het ligbed aan een nieuw boek beginnen.terwijl de boys met zn drieën het zwembad testen
Om 13.30 maak ik een gulash soepje warm en wat worstjes.
Hier hebben we gern afwasmachine ,dus staan jacco en ik even later gezamenlijk af te wassen.
De grootste activiteit van vandaag denk ik.
De boys vinden het te warm en gaan chillen in de woonkamer.
Kans voor jacco en mij om te dobberen in het zwembad zonder eraf gegooid te worden. Daarna is het : jit na pivo tijd
En vervolgens een tukje in de hangmat.
Om 17.15 uur maar eens opfrissen om te eten. Bij U tocika in Kunzak.
De duits sprekende ober van zaterdag is er niet.
We treffen een serveerster die geen engels of duits kan en krijgen een tsjechische menukaart.
Ik denk te herkennen wat de schnitzel was en jeremy wil goulash.
Als we er net uit zijn..komt de serveerster toch met een engelse kaart.
Wat ik had uitgekozen klopt.
Ook de vissticks van giliam zijn goed.
Het eten is lekker.
Daarna bestellen we dessert. Helaas zijn de palatschinken op..dus jeremy en ik nemen hot kiss..wrsch ijs met hete vruchten.
Jacco denkt ijs te krijgen,maar krijgt apfelstrudel met ijs en slagroom. Ook erg lekker.
De hete vruchten blijken later helaas nog deels bevroren. Maar lekker is het wel.
Dan nog Kava (koffie) en zijn we meer dan voldaan.
Giliam is gaan proberen een huis te bouwen met bierviltjes. Een tsjechische gast doet hem na. Hij spreekt geen duits maar met handen en voeten legt hij giliam uit hoe het moet. Het is erg vermakelijk.
Uiteindelijk wint Giliam met de hoogste toren.
Na het eten gaan we naar Jichindruv Hradec voor wat boodschappen bij de Lidl.
Als we thuis zijn drinken we koffie en gaan jacco en ,jeremy nog even fietsen. Giliam gaat op de step mee,voor hem is er helaas geen fiets.
Ze zijn net te laat om de zonsondergang heel mooi te zien.
De kids gaan even douchen.
Dan giliam naar bed.
Tegen 23 uur gaan wij ook.
Want het is behoorlijk vermoeiend zo'n doe niks dag.

Wat een mooie ontspannen dag, en wat heerlijk dat je zo lekker door kunt slapen.....

Martien Lenie 2015-07-21 18:45:03

Ja lieve dochter relaxen vereist wel degelijk ook oefening ;-), maar met een zwembad en een hangmat in de buurt wil dat best wel lukken! Fijne dag vandaag! Dikke kus en knuffel <3 <3 <3