Rust dag

Tsjechië, Černý Důl

Vandaag zou het 28 graden worden volgens de weerberichten.
Maar als ik om 8.45 wakker wordt, is het zwaar bewolkt en spettert het.

Dus maar rustig binnen verder wakker worden met koffie .

Om 9.45 uur begint het op te klaren en zien we het zonnetje voorzichtig doorkomen.

Giliam en Jeremy lijken hun slaap in te halen , want om 11.00 uur slapen ze allebei nog.

Pas om 11.45 is Giliam wakker. Hij voelt zich niet lekker en heeft een "raar" hoofd.
We besluiten vandaag hier te blijven.

Jacco, Jeremy en ik gaan zwemmen.
Dan komt Giliam ook even erbij.
Maar hij heeft er toch teveel last van , dus hij gaat weer naar binnen op de bank.

Het kleine katje is er opeens ook weer. Hij durft al dichterbij te komen. En als ik even lig te zonnen , springt hij opeens op de stoel naast mij.
Hij is wel heel erg schattig.

We hebben hem Malký genoemd 😄

Het is inmiddels lekker warm geworden. Wel met mooie wolken luchten.
Giliam gaat ook nog even zwemmen.

Tegen 15.00 uur gaan Jacco en ik wandelen. We zijn nieuwsgierig wat er aan de andere kant van het riviertje zit.

We steken het riviertje over mbv een dun touwtje en komen dan in een net gemaaid graanveld .
Het ruikt er heerlijk.
Het pad loopt door een bos , waar ook een nu droog gevallen riviertje doorheen kronkelt.
We lopen door en komen bij een veld vol bloemen. Wat het is geen idee. Maar het ruikt ontzettend kruidig.
We lopen door en dan opeens zijn we bij de autoweg naar Vrchlabi . Helaas loopt er geen wandel of voetpad verder. Dus dan maar deels via hetzelfde pad terug. Het was een mooie wandeling van 4,5 km

Thuis nog even een verfrissende plons in ons zwembad.
En dan gaan we omkleden. De jongens willen graag nog eens in avondlicht rodelen. Door het rusten voelt Giliam zich daar weer fit genoeg voor.

Het is niet druk.
Ik en Giliam gaan eerst samen. Ik film een stukje de weg omhoog.
Daarna gaan Jacco, Jeremy en Giliam ieders alleen. En daarna de jongens nog een keer.
Het licht is nu prachtig. En je kunt nu lekker hard , omdat het zo rustig is.

Om 19.45 gaan we naar U Jubanka om te eten.
Het is nog warm , dus we gaan op het terras zitten.
Ik neem de Tatarik.
Dat is een soort filet americain met kruiden en knoflook die je eet met warm brood.
Typisch Tsjechisch en heel erg lekker.

Het terras heeft geen buitenverlichting. Dus tegen de tijd dat ons toetje komt , is het zo donker dat we het bijna niet kunnen zien.
Als we om 21.35 afrekenen, springt de kerstverlichting langs de muur aan 😄 vast op een timer ofzo .

We stoppen nog even bij de Tesco voor broodjes voor het ontbijt en gaan dan terug naar Fort.

Het was een rustige rustdag

Gossie, wat een lief snoezepoesie, en Komplimenten voor de grappige manier van fotograferen. Onze Poek, ook zo’n aangewaaid ding, is nu, na een nacht op sluiproute te zijn geweest, zichzelf grondig aan het kuisen. Meermalen per dag neemt ze zich onder handen,lik lik,lik. Was dit jullie rustdag? Nou, dan hebben jullie toch nog aardig wat ondernomen, en lekkere tartarik voor jou, dochter twee. Ik had niet gelezen dat Tartarik was, wat ik dacht te herkennen .Hier arriveert een regenbuitje, we gaan even boodschappen halen. Doei, tot morgen