Biggeblick en de Biggesee.

Duitsland, Schmallenberg

Vandaag werd ik pas om 8.30 wakker.
Met behoorlijke spierpijn.

Het is al zonnig buiten.
Vandaag wordt het warm.
Wij willen dus naar de Biggesee voor wat verkoeling.

Eerst lekker ontbijten met heerlijke espresso. Jammer dat we niet in de zon op het balkon kunnen zitten.

Om 10.30 uur gaan we op weg.

De route is mooi. Prachtige vergezichten en naaldbossen. Meer dan de helft van alle Europese kerstbomen komt uit dit gebied.
In Fretter... iedereen kent dit plaatsje natuurlijk wel :-)
Is een bakkerij.
backerei Friedhof..mit das richtiges tote Brod !
Tja ..vast Duitse humor.

We vinden Attentorp en de parkeerplaats bij de Biggesee. En natuurlijk...we moeten weer steil omhoog klimmen om bij de Biggeblick te komen.

Dit keer wel heel steil... 500 meter van 15% omhoog.
Halverwege stoppen we ..vanwege onze knietjes... En een Duits echtpaar aan de kant zittend roept ons toe : macht weiter...Sie schaffen das !
Nou ik zie geen schapen ...maar goed 😁

De Biggeblick is een stalen platform die uitsteekt boven een inham van de Biggesee.
Met in het midden een hele scherpe naaldvormige sculptuur.
Ze kunnen het beter Biggen prik noemen.

De vloer is uiteraard weer open....dus ik twijfel of ik hier Überhaupt wel op moet gaan.

Met natte handen, trillende knieën en klotsende oksels lukt het mij om een rondje over het platform te lopen en zelfs een paar foto's te maken.
De selfie en het magnifieke insta plaatje laat ik achterwege. Snel weer naar vaste grond.

Jacco en Giliam hebben geen hoogtevrees en lopen.n dus makkelijk over dat ding.
Helaas waait het best hier. Dus Jacco kan niet met zijn drone vliegen.
Daar baalt hij behoorlijk van.
Was natuurlijk ook wel heel speciaal geweest.

De kiosk hier is helaas dicht.
Ze hebben wel een bordje hangen : wij ruilen uw gebruikte euro,s graag om tegen wat drinken.
Maar ze zitten gewoon dicht.

We gaan weer aan de afdaling beginnen.
Onderweg zien we nog een slangetje wegschieten. We proberen hem nog op de foto te krijgen, maar hij verstopt zich te goed.

Bij de auto besluiten we eerst op zoek te gaan naar een restaurantje.
We denken deze te vinden , iets verderop bij de stuwdam.
Maar eenmaal daar ....blijkt wederom dat we eerst weer steile trappen op moeten.
Dat doen we dus niet.
De eerstvolgende stop bij een restaurant verderop is ook een domper.
Als we daar staan te wachten ..komt de ober zeggen dat ze VOL zitten.
Stomme corona....
Dus weer verder rijden. .

Bij de ahaussee (verlengde Biggesee) vinden we een open restaurant.
Alleen als we vragen om de kleine kaart...hebben ze die niet. Zelfs geen taart !

Maar wel een wc en koud drinken.

We rijden terug naar de eerste parkeerplaats en gaan daar naar het See_Bad.

Het water is heerlijk.
Alleen dom van ons dat we niks geen luchtbed, opblaasband of bal mee hebben.
Giliam vermaakt zich wel. En wij ook.
Al zijn de scherpe grind steentjes in het water niet echt een genot voor de voeten.

Tegen 18.00 uur gaat Giliam eindelijk mee uit het water.

We rijden naar Olpe om daar te eten bij restaurant Seeterrassen.

Het is er druk.
En er is een heel gedoe onder het personeel vanwege mensen die te lang op het terras blijven zitten en mensen die gereserveerd hebben en die dus moeten wachten.

Het eten is véél. En erg lekker.
Giliam is blij , want hij krijgt broccoli bij zijn schweinemedaillions.
Ik heb kalkoen met preiselberen en kaas en Jacco heeft de mega grote grill teller.
We sluiten af met een cappuccino en voor Giliam een soort milkshake.

Het is al 20.15 uur als we weer naar huis gaan.
We stoppen nog even bij een stuwdam.
Het is hier heel rustig en mooi.

Dan door richting ons huisje.
Tegen 21.25 uur zijn we moe van weer een mooie vakantie dag thuis.

Eerst allemaal douchen, nog een spelletje en dan naar bed.

Nou ik ging in geen 100 jaar op dat platform staan hoor 😱😱😱 waarom dat toch altijd van dat gaatjesspul moet zijn 😕 weer een mooie vakantiedag voor jullie geweest 👍🏻🌅🏖🏊‍♀️🧘🏼‍♀️

Cathelijne 2020-08-08 10:26:08

Nou inderdaad Cathelijne , ik snap ook niet dat die platforms altijd zo open en eng moeten zijn. Echt onzin. Maar was wel een heel mooie plek

Lidewijde 2020-08-08 16:12:10

Een goed verslag en veel mooie foto's erbij. Met mam en de Westerveldjes hebben we ooit nog een rondvaart over de Biggesee gemaakt. Mooie omgeving.