Terug naar huis

Portugal, Vila Real de Santo António

Vanmorgen waren Jacco en ik al om 5.15 wakker , terwijl onze wekker eigenlijk pas om 5. 45 zou gaan.wef gaan er toch maar vast uit.
Buiten is het nog erg donker.
We drinken een kopje koffie en gaan ons wassen

Dan de ontbijt spullen pakken en de jongens wakker maken
Buiten begint het wat licht te worden. Het is wel echt erg koud. Ongeveer 2 graden.

Om 6.50 is papa bij ons.
De koffers in de auto.laatste check of we niks vergeten zijn.
En dan op naar Faro.

Jeremy rijdt..het is extreem rustig op de weg. Ondanks dat het de snelweg is.

Om 7.45 zijn we in Faro, dan is het moment van afscheid nemen van papa toch écht gekomen.🥺🥺

Wie weet zien we elkaar toch onverwacht snel als ma2 komt te overlijden. Gelukkig is dat niet in onze vakantie gebeurt.
Maar we weten het niet. Wanneer haar tijd is.

We gaan de koffers inchecken (Oeps koffer 23 kilo, en ik heb geen eens drank of souvenirs gekocht) ze zeggen er niks van.

Dan gaan we nog even naar COSTA om daar koffie te drinken.
Ze hebben hier enorme bekers. Maar wel erg lekker.

Daarna gaan we naar de douane.
Het lijkt heel druk,maar uiteindelijk valt het mee
Ik heb wel een aanvaring met de mevrouw achter de boxen band,want ik heb nog zakdoekjes in mijn zak.
Pfff...heel gevaarlijk die tempo doekjes.

Maar goed we zijn erdoor.
Net na de douane..letterlijk als je net je schoenen,jas en broekriem weer aan/om hebt ...staat een automaat waar je voor 1,00 euro een flesje water kan halen.
Veel mensen lopen door en denken...dat halen we bij de gate wel.
Uit ervaring weten we dat ze daar 3,50 per flesje zijn.
Wij halen hier dus wel een flesje.

Dan gaan we naar de vertrekhal.
Deze is mooi opgeknapt en er zitten nu verschillende winkels zoals de ale hop en de cavalera.
Maar ook veel restaurants en fastfood Restaurants waaronder de burgerking en de Pizza Hut.

Giliam wil een portie kipnuggets 😃 lekker ontbijt om 9.00 uur.
De buren zitten aan de pizza..gewoon ook een hele pizza.

Ik houd het maar bij koffie.

Om 9.20 staat er welke gate we moeten hebben. Dat is redelijk dichtbij en dit keer niet op de eerste etage.

De gate gaat pas om 9.45 open..en we moeten met bussen naar het vliegtuig. gelukkig krijgen wij een sticker dat de handbagage in het ruim mee mag.
Het vliegtuig staat echt bijna aan het einde van het vliegveld. Plaats 446.

Op tijd vertrekken gaat niet meer lukken.
Het is al 10.10 uur en er moet nog 1 bus komen.
Wij zitten op dezelfde plek als de heenvlucht
Rij 12 ,stoel a,b,c,d

Om 10.25 komt de laatste bus aan. Terwijl die passagiers nog aan het installeren enz zijn..begint de gezagvoerder al te praten. Hij verzoekt iedereen snel te gaan zitten om zo op tijd te kunnen vertrekken...nou dat gaat niet meer lukken 😵‍💫

Uiteindelijk rijden we om 10.38 naar de startbaan.. behoorlijk hard..we nemen de bocht..en de gezagvoerder geeft direct a la max Verstappen vol gas en we stijgen in no time op.
Opzij,opzij,opzij
We moeten er voorbij
We moeten lopen,rennen,vliegen en er vandoor gaan......

Het is prachtig helder en we kunnen de Ria Famosa en stranden prachtig zien. Ook het Anker strand zien we nog.
Gelukkig helpen de tabletten bij Giliam en voelt hij zich minder ziek als op de heenvlucht.

Het is ongeveer 2 uur en 45 minuten vliegen, dus ongeveer 13.15 Portugese tijd en 14.15 Nederlandse tijd zullen we landen in Eindhoven.

De vlucht is rustig. Alleen de mensen achter ons hebben volgens mij alle soorten sterk ruikende snacks meegenomen.
Popcorn,ham kaas chips, Bifi worstjes en iets van uien chips. Niet echt heel aangenaam. En dan waren ze bij het instappen ook nog aan het klagen over te krappe stoeltjes. Hun omvang werkte daar zeg maar ook niet aan mee 😶
En een dame achter Jeremy is elke keer zo aan het rochelen,niezen en hoesten ..dat je eigenlijk blij zou zijn als zij dan wel een mondkapje droeg.
Het lukt mij gelukkig nog wel wat te slapen.
En Giliam heeft gelukkig veel minder last van zijn hoofd als op de heenvlucht. Hij slaapt ook.

Boven spanje kunnen we de Pyreneeën heel mooi zien..en in Nederland de eilanden van Zeeland.
Al denken de snackers achter mij dat het de Waddeneilanden zijn .
Ze komen na wat nadenken op de afkorting TVTAS ..maar als ze dan buiten de eilanden tellen..komen ze er niet echt uit.
(Vermakelijk vind ik het wel)

We landen om 14.35 op vliegveld Eindhoven.
Een mooie zachte landing.

Het duurt alleen vrij lang eer we eruit mogen.
En dan moet je als een kudde door bekooide gangen lopen...een brug over en hetzelfde stuk weer terug.
Ach..goed voor de beweging zeg maar. Maar het voelt allemaal wel wat aftands.

Eenmaal in de aankomst hal moeten we lang wachten op de koffers. Maar als de band (waar ik toevallig net op zat) gaat draaien..komt onze koffer als derde .
Dat valt weer mee.

Eenmaal buiten schijnt de zon en voelt het minder koud als verwacht.
We lopen naar parkeergarage 4 en zien ook nog het regeringsvliegtuig net weg gaan.

De auto staat er nog en we zijn daarna vlot weg.
Het is wel weer wennen aan de drukte onderweg. En al snel staat er file .
Dus even eraf om een Nederlandse bak koffie te halen.
Dàt is lekker !

Weer verder en ook de file is opgelost.
Maar even verderop bij de afslag naar de A5o staat er helaas weer file.

Deze valt voor ons redelijk mee..we gaan er bij Loenen af en rijden binnendoor terug.
Maar we zien de file hard oplopen.

Om 16.40 uur zijn we weer thuis.
Het is koud in huis.
En de straat voor ons huis is nog afgesloten. Al zijn ze wel flink verder gegaan.

Flippie konijn is blij en springt gekke rondjes. Buurman Tejo heeft goed voor hem gezorgd.

We houden de jassen binnen nog maar even aan :-) . Eerst een kopje koffie en dan beginnen we vast met wat uitpakken.

Dan is de kachel aardig opgewarmd en kunnen de jassen uit.
We bestellen pizza,daar hebben de jongens heel veel zin in.
Dit keer niet bij Domino,s maar bij New York Pizza ivm hun aktie dag vandaag.

De pizza smaakt prima,al vind ik persoonlijk die van Domino,s lekkerder .

Jeremy gaat weer naar Enschede vandaag.
Dat is wel even wennen zo na 13 dagen samen.

We kijken terug op een heerlijke vakantie en hebben samen mooie herinneringen gemaakt.

Bedankt voor het lezen en het reageren.
En tot de volgende vakantie maar weer.
X Lidewijde

Was leuk om weer elke een verhaaltje te kunnen lezen 👍🏻 Welkom thuis en haal de muts en handschoenen maar weer uit de kast , alhoewel het de laatste paar dagen hier heerlijk zonnig weer was. Maar blijft niet zo als ik de voorspellingen moet geloven. Alvast een fijne nacht gewenst in jullie eigen bed. Xxx

Cathelijne 2023-03-02 21:00:25

*elke dag ( bedoelde ik)

Cathelijne 2023-03-02 21:00:55

Genoten van het smullen en de avonturen. Knuffels aan je mannen en hou nog effe dat lekkere vakantiegevoel vast ;)

Bart 2023-03-03 13:21:32

Fijn om te lezen dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad en veilig weer thuis zijn gekomen. Wij vonden het ook fijn om van jullie te genieten! Een heel mooie traditie. Sterkte met wennen aan het 'gewone;, al is dat bij jullie zelden gewoon. Dokkume kus!