Zon dag op woensdag.

Portugal, Monte Gordo

Het slapen gaat steeds beter. Vanmorgen werden we pas om 9.30 uur wakker. In Nederland is het dan eigenlijk al 10.30 uur.

Na een kopje koffie ga ik maar snel naar de bakker, anders zijn de broodjes op.
Het is al goed warm buiten.

Ik zie een meeuw die een poezen bakje leeg zit te eten . Arme poes straks.

Wanneer ik na het ontbijt de afvalzak weg ga gooien, zie ik idd een poes héél beteuterd bij het lege bakje zitten..helaas krijg ik hem niet op de foto.

We gaan vandaag naar het strand.
Dus goed insmeren. Handdoeken mee en gaan.

Eerst een stop bij de vissertjes voor een kop koffie. Daar zien we ook een meeuw die zijn ene poot helemaal vast heeft zitten door een stuk visnet.
Zielig , maar we kunnen het beestje niet helpen. Giliam is er best verdrietig van.

We hebben 4 mooie bedjes bij een parasol. Prima plekje.

De mannen gaan de zee in, ik ga ff slapen .

De wind is wel fris als je ligt en we hebben geen windscherm, dus na een uurtje besluiten we te verplaatsen.

Giliam en Jeremy gaan eerst even douchen thuis. Dan gaan we naar Avenida voor een lunch.
Heerlijk in de zon op het terras.

We hebben een hotdog..nou dat is wel de allergrootste die we ooit kregen.
Een half stokbrood, megaworst , sla en een heleboel chips.
Lekker is het wel.

Na deze lunch gaan we voor Marsolgado tussen 2 windschermen op zonnebedjes liggen. Dat is toch net iets beter.

Giliam en ik gaan de zee in. Er zijn best grote golven. En het duurt ff voor we door zijn, want het water is best erg koud.

Ik ga opwarmen en nu gaat Jacco met Giliam zwemmen. Jeremy heeft niet zo'n zin , hij heeft last van zijn hooikoorts.

Tegen 17 uur gaan we naar het dakterras van Marsolgado. Hier zit je nog prima.

Om 18.00 uur gaan we terug naar het appartement.douchen en omkleden .
Om 19 uur hebben we afgesproken met papa voor eten bij Vale D'ouro.

Bij Vale D'ouro hebben ze een mooi menu.
Wel lastig kiezen.

Jacco en ik gaan voor de kipsalade.
Jeremy, Giliam en op voor de groentesoep.
Als hoofdgerecht neem ik zalm. Jacco een kip spies. De jongens biefstuk. En opa een tonijnsteak op Catalaanse wijze.

Alles smaakt ontzettend goed.
Als dessert nog taart en koffie.

We zijn weer volledig vol en tevreden als we naar huis gaan.

In het appartement doen we nog een spelletje.

Het was een heerlijke chill dag vandaag.

Wat een heerlijke en ontspannende dag, en de bijbehorende lekkere happen mogen er ook zijn. Ga gewoon lekker door met vakantie vieren, veel plezier

Mama Lenie 2020-02-20 12:08:11

Ja was een hele fijne relaxdag