Reisdag 2. Van Leipzig naar Fort in Tsjechië.

Duitsland, Leipzig

Tjonge jonge wat een heerlijke douche heeft het Loginn hotel. Geweldig. Met speciale massage stand. Daar sta je echt wel langer dan 5 minuten onder.

En de bedden sliepen geweldig. Dus we zijn goed uitgerust. Lagen er ook al vroeg in.

Ik zie er nu natuurlijk niet uit met mijn dikke blauwe geschaafde kin. En ook mijn been werkt niet zo goed mee vandaag.
Maar krakende wagens piepen het langst toch :-)

Om 9 uur gaan we ontbijten.
Het is een zeer goed ontbijt . Met taart erbij. En luxe koffie :-)
We genieten er uitgebreid van.

Om 10.30 uur gaan we uitchecken.
Spullen in de auto en gaan ...
Op naar Hunters Home.

Om 12 uur stoppen we even voor een sanitaire stop , medicijnen innemen en een kopje koffie/cola.
Het is drukkend warm. Bewolkt maar 25 graden.

We komen in de buurt van Tsjechië en zien grote plukken witte wolken boven de bergen.

We gaan eerst de grens met Polen over en na ongeveer 2 km zijn we bij de grens met Tsjechië. En begint het helaas te regenen.
Langs Liberic gaan we naar Jablonec. Daar stoppen we even omdat Giliam naar de wc moet. We staan bij een stuwmeer. Zou nog mooier zijn met zon..
We gaan de bergpas richting harachov op.
Prachtig tussen de bossen door, tot we opeens midden in de wolken rijden.

Door een verkeerde afslag na een fotostop. Komen we op een weg naar beneden zonder de 10 bochten die we eigenlijk tegen zouden komen. Fijn voor Giliam.

We zijn om 15 uur in trutnov. Daar bellen we de sleutelhouders .
Dan halen we even wat eerste boodschappen voor in het huisje bij de Lidl.
En natuurlijk ook piemel broodjes.
Deze keer ook gevuld met gele room.

Om 16.00 uur rijden we Fort binnen om 16.01 er weer uit. Oeps :-)

Dus gekeerd en dan vinden we snel het huis.
Het is echt een schitterend huis.
Grote woonkamer met grote bank. 4 slaapkamers. En boven ook nog een grote badkamer met een groot bad.
Het zwembad is ook groot en mooi.
Helaas regent het nog steeds.

We drinken koffie met de roombroodjes. En dan komt de huisoppas eraan en geeft wat uitleg.

Tijd om alles uit te pakken en even uit te rusten.

Tegen 18.30 gaan we naar de CarClub . Een restaurant waar we vorig jaar ook hadden gegeten . En wat ons toen erg goed had gesmaakt.
Het ziet er een beetje aftands uit. En elk hoekje zit volgepropt met auto onderdelen en nummerborden.

Giliam neemt de kipfilet met aardappelbolletjes . Jeremy de schwrinesteak met aardappelbolletjes, Jacco de hänchensteak met patat en ik de kipfilet gevuld met tomaat en mozzarella met curry schijfjes. En we nemen bonen met spek erbij.
Het eten komt vlug en smaakt geweldig.

Daarna nemen we nog een dessert. We wilden palatschinken maar die waren helaas op. Dus neem ik ijs met hete frambozen. Jacco medovnik en de kinderen gewoon ijs. Wij nemen er ook nog een cappuccino bij.

Totaalprijs 1258 kronen. Dus ongeveer €50,00

Om 20.15 gaan we terug naar Fort. De zon gaat hier rond 20.30 uur onder.
We zijn net op tijd terug om nog wat foto's van de avondlucht te maken.
Het is droog. Dus Giliam en Jacco gaan even het zwembad testen. Giliam vindt het een superband.
En dan te bedenken dat hij 7 jaar geleden nauwelijks een zwembad in durfde. Wat een verschil.

We gaan lekker naar binnen om uit te buiken op de grote bank.
De reis was vermoeiend. Maar we zijn blij weer in Tsjechië te zijn. Voelt voor ons toch echt als "thuis komen" .

Welterusten.

Gelukkig goed overgekomen. Mooie weer komt vast nog wel. Rust errst maar uit. Xxx

Cathelijne Biezeman 2019-08-10 21:47:59

Jij bent snel met een reactie

lidewijdes.travels 2019-08-10 21:53:23

Duidelijk verhaal over jullie tocht, kon hem in gedachten zo meerijden :-) .He huis en de omgeving ziet er heel mooi uit. Weer een goed plek. En nu maar lekker ontspannen en rust nemen! De Car Club blijft een speciale maar wel goede plek om lekker te eten :-)

wim aart 2019-08-11 08:50:35

Een drukke dag, maar heel gezellig om je verhalen te lezen, om te zien en bijna proeven, wat jullie hebben gegeten (altijd weer lekker). Nu hopen op een zonnetje erbij voor morgen. Tot dan, liefs van pa en ma twee.