Reisdag 1 ... onderweg naar Tsjechië

Nederland, Wilp-Achterhoek

Pwep,pwep,pwep ,
Om 6.45 gaat mijn wekker.
Een slechte nacht met zeer been en kramp in de kuit.

Eerst koffie. Dan aankleden en de laatste spullen pakken.
Jeremy en Giliam hebben ècht vakantie..zelfs na 2 x roepen zijn ze er om 8.15 uur nog steeds niet uit.
Jacco heeft bijna alles in de dakkoffer en auto.
Laatste x knuffelen met Flip konijn. Gelukkig passen buurman Tejo en Monique vast goed op hem.

Twee bloedneuzen (Giliam) en kramp aanval kuit (ik) verder ,zitten we dan om 9.11 uur eindelijk in de auto.

Ben blij dat ik nu dit keer niet zelf hoef te rijden,want dat was lastig geweest met mijn been nu.

We moeten nog 7 uur en 11 minuten.

Om 11 uur stoppen we in Melle voor koffie. Inmiddels is de zon gaan schijnen en is de temperatuur nu 21grd.
Giliam en Jeremy eten hun ontbijt en wij de koffie.
Het is gelukkig rustig op de weg.

Tegen 13.15 uur gaan we stoppen bij Helmstedt, omdat er file staat.

Het restaurant waar we stoppen is opgedeeld in een burger King en een gewoon restaurant.
Maar bij de burger King kun je enkel gefrituurde etenswaren krijgen ivm een storing.
Dus gaan we naar t oerlelijke ,Duitse restaurant. Met diep depressieve werknemers,die hun lach lang geleden verloren hebben. De prijzen zijn overigens ook om depressief van te worden. €11 euro voor een curryworst met patat. Goedkoopste drinken €3 euro

Ik neem een frikadellen box. En de jongens alle drie de curryworst.

Gelukkig is er een heel rustig terras. En het eten is erg lekker en veel.

Bij de auto nemen we nog wat drinken. En dan is er een rijderswissel.
Jacco en ik op de achterbank. Jeremy achter het stuur en Giliam ernaast. Times change.

Ik ga lekker slapen.
Om 16 uur stoppen we in de buurt van Leipzig voor de wc.
Van de 6 toiletten werken er 2..
Duurt lang dus.
Nog even een cappuccino en door...
Nog 134 km naar ons hotel.

Om 18.00 uur zijn we bij het hotel in usti nad Labem.
De ingang van de parkeergarage geeft 3meter aan..maar eenmaal binnen wordt t plafond steeds lageren de sprinklers hangen nog weer lager.
Jeremy gaat eruit om te kijken. Vlak voor de parkeerplaatsen van het hotel wordt het nog lager...verder rijden gaat niet.
Dus parkeren we op de plek voor Cool People. Zijn wij ook

Het inchecken duurt lang.
Onze kamer heeft een mooi uitzicht op een kasteeltje.
De jongens zitten 200 meter verder aan andere einde verdieping en kijken op de binnenplaats uit.

We drinken wat en frissen ons op. Het is 26 graden.
Voelt fijn om weer in Tsjechië te zijn. Voelt toch beetje als thuiskomen.

Tegen 19.45 lopen we richting centrum. Er zijn hier veel mooie ,maar ook veel foeilelijke Oostblok gebouwen. De pizzeria waar we heen wilden is dicht. We komen bij een klein tentje uit vlak naast de universiteit.
Propvol Tsjechen.
Het personeel spreekt ook geen Engels of Duits.
We bestellen eten en bier.

Het eten wat ik heb is het nationale gerecht, maar de vertaling is ; ontvelde schouder met veenbessen ,slagroomsaus en knödel.
Het is magistraal lekker. Lekkerste wat ik ooit hier heb gehad.
Smelt op de tong.
De pizza van jacco en Jeremy is ook lekker en de kip van Giliam ook.

Als nagerecht nemen we lavacake met koffie.
Na dit heerlijke eten lopen we nog even door het centrum.
Het is best mooi.
Je kunt met de kabelbaan naar een klooster. Dat kunnen we misschien morgen nog doen.

Om 22 uur zijn we terug in het hotel.
We gaan nog even douchen en wat drinken.
Daarna slapen...het was al met al best een vermoeiende dag.
Maar wij zijn blij ♥️

Zitten mooie foto's bij , Fijn dat alles goed gegaan is . Op naar morgen . Een veilige aankomst en heerlijk genieten . :D

coby bouma 2022-07-29 22:47:48

Geniet van jullie vakantie. 👍☘️

Esther 2022-07-29 22:47:56

Geniet van jullie vakantie

Rene Middag 2022-07-29 23:17:53

Je schrijft heel leuk en onderhoudend Lidewijde. Ik ga je reisverslag met plezier volgen. De foto’s ga ik nu op mijn gemak bekijken en zo meegenieten van jullie reis ! Hierbij wens ik jullie tevens een FIJNE VAKANTIE !

Gré de Jong - Hakker. 2022-07-30 00:00:57

Een enerverende dag! Maar jullie zijn veilig in het hotel aangekomen. Leuke foto's. Graag reis ik op deze manier met jullie mee. Slaap lekker.

Thea Mous 2022-07-30 00:28:42

Goedemorgen, hopelijk lekker geslapen in Usti aan de Elbe en zonder die nare kramp. Leuk om je reisverslagen weer te mogen lezen met die prima foto's er bij. Een fijne tweede reisdag gewenst en een heerlijk vakantiegevoel! Dokkume kus.

Wim 2022-07-30 08:52:08

Nou hier ben ik dan eindelijk, kon geen contact krijgen,Maar gelukkig zijn je verhalen nog steeds leuk om te lezen, en ook gelukkig, jullie zijn goed gearriveerd. We hopen dat nu het grote genieten voor jullie begint. Voor deze keer heb ik nog niet veel te melden, wel dat het hier nogal heet is , steeds dertig graden of meer . Op ons eigen plekje in de caravan zijn we nog niet gearriveerd, ik voel me nog steeds heel moe en slaap veel. Voor vandaag zet ik er dan ook een punt achter, morgen verder. Veel plezier en liefs van pa en ma twee.