Vertrek naar Portugal

Nederland, Apeldoorn

Omdat we pas s'avonds vliegen,geen wekker gezet. Maar toch al om 8.30 uur klaarwakker. Ook Giliam zit al beneden.
Rustig koffie en ontbijtje.
En dan aankleden en de toilletspullen verzamelen.
Een laatste wasje aan. En de koffers wegen. 1 van 16.5 kilo en 1 van 14.5 kilo. Dat is netjes.

Ik haal met Giliam zijn laatste Mario Kart coin limited edition bij de Plus. En jacco gaat de auto wassen en tanken.

Giliam gaat met Meike spelen en wij ruimen de laatste dingen op.
Om 12.30 gaan we lunchen.
Het begint buiten zelfs te sneeuwen !
Bah ..ben die kou echt zat...
Om 15.15 rijden we weg richting Weeze.

Dan belt papa met de vervelende opmerking dat ons beloofde appartement nog niet vrij is en ook niet eerder dan woensdag vrij komt 🤔😮
Erg jammer..maar ook typisch portugees.
We hebben nu wel een ander appartement..maar helaas niet met 2 slaapkamers.
We gaan het mee maken.

Om 16.25 uur zijn we bij de Mac Donalds in Weeze.
Daar eten we wat.
Weer hevige sneeuw .

Na het eten gaan we naar het vliegveld. Dat gaat allemaal super vlot. Jacco zet ons af bij de vertrekhal en gaat zelf de auto wegzetten op P2.
Het is buiten echt ijskoud. Dus we gaan snel naar binnen.
De incheckbalie is al open. Dus we kunnen direct onze bagage kwijt.
Daarna naar de Douane.
Daar is t rustig...maar iedereen moet de schoenen uit. En riemen af .
Dus een hoop gedoe.
Daarna moet je wijdbeens en wijd-arms op 2 sensoren staan en dan zegt t apparaat of je okee bent.
Wij zijn alle vier gelukkig gelijk okee en kunnen dus weer gaan aankleden.

We gaan naar boven om daar even wat te drinken. Het is 18.13 uur. Dus we hebben nog alle tijd.
Tegen 18.45 uur mogen we boarden.
Omdat we Priority hebben ...staan wij dus eerder dan de overige ...buiten te wachten om in te mogen stappen.
En het is behoorlijk koud.
Gevolg een gezin achter ons is hevig aan het zeiken over de slechte service. En dat ze betalen om een longontsteking op te lopen. Zucht ...zwaar vermoeiend dat soort mensen.
We kunnen het vliegtuig in en zitten om 18.55 uur op onze plek.
19 a.b.c en d. Bij de vleugel.

Giliam is erg zenuwachtig deze keer.
Zijn handen zijn drijfnat en hij is blij dat jacco en ik naast hem zitten.

Om precies 19.10 uur beginnen we aan onze vlucht ...taxiend naar de startbaan.

Het opstijgen verloopt vlot. De ramen zitten wel direct al vol ijs ..dus foto's maken is lastiger.
Om 21.06 portugeze tijd landen we in portugal.
Enorm verschil daar buiten. 14 graden.

We hebben de koffers heel vlot.
Dan door naar Avis voor de auto.
Ook dat gaat heel vlot.
Dus om 21.40 rijden we in een mooie zwart witte cactus naar Monte Gordo.

Om 22.38 zijn we bij opa en joke.
Sandy komt héél enthousiast naar buiten.

We drinken koffie en Giliam geeft de schilderij tekeningen aan opa.

Dan lopen ik ..jeremy en sandy naar ons appartement. Jacco en opa rijden even.
Het appartement is niet het appartement waar we eigenlijk zouden komen.
Want dat is opeens nog bezet.

Nu zitten we in een 1 slaapkamer appartement achter het Guadiana.
Het is wel luxe en mooi ingericht met 2 zeer luxe badkamers.
Jacco en ik moeten op de slaapbanken.

Maar eerst gaan we nog even bij het strand kijken met opa.
Het is nu echt totaal anders.met de houten boulevard en zonder strandtenten.

Jacco brengt opa terug naar het appartement en wij maken de kamers en bedden klaar voor de nacht
Het is inmiddels 1.15 uur . Dus tijd om te gaan slapen.

Mooi vlot gegaan allemaal 👍🏻

Cathelijne 2018-02-27 14:29:14

Hoy, leuk om je verhalen weer hier te lezen, we hopen, dat jullie een supermooie week beleven. Geniet ervan en wil je de groeten doen aan Joke en jullie papa? Het beste ermee, tot hoors.