Verdwalen bij Karlshausen,aankomst extra logee en tanktochtje naar Clervaux.

Duitsland, Karlshausen

Vanmorgen al vroeg wakker door frau und Herr Georg.
Normaal hoor je ze niet ,maar vanmorgen viel volgens mij de hele bestek lade of iets op de vloer.
Herr Georg moest al heel vroeg in het ziekenhuis zijn om zijn nierstenen te laten "schiessen ".
Dus wellicht waren het de zenuwen.
In ieder geval spelen mijn spieren ook weer accordeon..Dus om 7.30 uur zit ik in de keuken.
Buiten is het erg mistig helaas.

Jacco is ook vrij vroeg uit bed.
Ik ga een rondje lopen om te kijken of er mist in het dal is...Maar dat blijkt teveel mist om mooie foto's van te maken.

Het zonnetje probeert al door te breken.
Om 9.20 uur krijgen we bericht dat papa inmiddels onderweg naar ons is.

Ik haal broodjes en koeken voor bij de koffie.
Om 10.00 uur gaan we ontbijten.

Daarna gaan we de slaapkamer van de jongens zo inrichten dat er een bed extra bij kan. We moeten wel eerst goed stofzuigen en dweilen. Maar dan hebben we ook een prima slaapplaats erbij .
Hoeft Frau Georg geen matras te brengen zoals ze zelf aangeboden had.

Tegen 11.30 gaan we wandelen. De zon schijnt en in het gastenboek hebben we een leuke korte wandeling gelezen.
Moet net kunnen voordat opa aankomt.
Jeremy gaat op de fiets. Giliam met zijn step en jacco en ik lopend.

Het is prachtig wandelweer en we genieten enorm van de stilte en de bloemen.
Maar we vinden het wel een lang stuk eer we een keer in het bos komen en rechtsaf weer richting huis kunnen.
Opeens zien we het volgende dorp heel dichtbij en zijn we dus al ruim 1 uur aan het lopen..Ergens gaat er iets niet goed.
Ook al is het echt schitterend en zit Jeremy rustig te genieten op een jagersstoel hoog in de boom....we moeten denken we toch maar dezelfde weg terug lopen , willen we op tijd voor opa weer terug zijn.
We besluiten de jongens op step en fiets met sleutel vooruit te sturen.
Jacco en ik lopen in een bijna marstempo achter hen aan.
Om 13.28 uur komen wij bezweet en moe aan bij het huisje. Opa is net 10 minuten daarvoor aangekomen,maar gelukkig waren de jongens er toen ook net.

We hebben allemaal de koffie met Vlämmende Herzen koeken wel verdiend.
Na de koffie maak ik het bed op van papa en pakt hij de rest uit.

Tegen 14.45 uur besluiten we om via Dasburg naar Clervaux te rijden om daar goedkoop te tanken.
We stoppen bij het kerkje waarvan we denken dat het Dasburg is ...Maar het blijkt het kerkje van Preischeid te zijn.
Deze is wel erg mooi en heeft vooral heel mooie aquamarijn blauwe kleuren bij het altaar en banken met prachtig houtsnijwerk.
De begraafplaats naast de kerk is ook ontzettend mooi en tiptop onderhouden. Alle graven hebben verse bloemen en kaarsjes en er is geen sprietje onkruid te bekennen. Zelfs niet bij graven uit 1968! Hoe anders in Nederland.
We rijden verder en komen dan wel in Dasburg.
De kerk daar is minder fraai dan de kerk in Preischeid. Behalve de preekstoel. .Die is prachtig en kleurrijk bewerkt. Met een papegaai volgens Giliam (vredesduif).

De ruïne van burcht Dasburg ligt naast de kerk. Er is slechts 3 kwart toren over. ..Maar het heeft wel wat.
De klauter ridders zitten natuurlijk weer in no time hoog op de toren.

We gaan terug naar de auto en rijden naar Clervaux.
Tanken in Luxemburg scheelt echt wel. De diesel is 0.93 ct per liter en de euroloodvrij €1,07 .
Er staan ook behoorlijk wat Duitsers te tanken.

Met volle tank rijden we terug...Tijd om zelf ook even bij te tanken.
We stoppen bij Machseme Mühle.
Dit x vraagt de serveerster of we gereserveerd hebben..Als we nee antwoorden, moet ze even nakijken ,maar dan mogen we toch plaatsnemen.
Een half uurtje later zit het hele restaurant ook vol...En alles vlot en snel bediend door slecht 1 serveerster.
We kiezen dit keer niet de Schinkenteller.
Ik neem de Bombay schnitzel. Jacco de zigeuner schnitzel. Papa de waldhacksler steak. Jeremy de jägerschnitzel en giliam de kipnuggets.
Het smaakt voortreffelijk.
We nemen ook nog een ijsje na.
Daarna krijgt opa ook de rekening vlot,want de volgende gasten staan al te wachten.
We gaan terug naar huis.
Maar net voor huis stoppen we nog even voor nog wat mooie bloemen foto's.
Eenmaal thuis gaat ieder zijn/haar ding doen en rusten we uit .
Om 21.15 merk ik weer een mooie lucht op.
Daarom toch nog weer met papa samen de berg op om foto's te maken. Erg mooi dit keer.
Als ik weer terug ben..Krijg ik een berichtje van mijn conditie-app dat ik 15845 stappen heb gezet vandaag. Het meeste sinds 2013..Toen ik begon met her opbouwen van mijn conditie.
Dus ik persoonlijk vind dat een hele mooie afsluiting van deze chaotische dag.
Trots op mijzelf.
Nu lekker slapen en morgen gezellig met ons vijfjes op pad.

Vanavond nog maar even dat rondje lopen , en........even goed lezen hoe de weg loopt.....beneden aan waar het beton ophoud rechts af bij de paarden langs, en dan steeds recht aan houden.

Hendrik Rinke Nijdam 2016-07-15 07:14:48

mooie serie van je vakantie in Lidedwijde Karlshausen. Prachtige streek ook. Ik zie dat jullie ook aan de Erdinger zitten. Daar moet je voor in Duitsland zijn. Hier ook steeds meer verkrijgbaar, de prijs hier is alleen het dubbele van daar. De Nettomarkt (?) is de goedkoopste hebben we gemerkt waar wij zaten. Geniet van de vakantie.

annie van es 2016-07-15 08:29:05

Was weer een gezellige dag dus 👍🏻 veel plezier samen met papa 💋

Cath 2016-07-15 08:56:02

Een hectische dag is dat geweest, druk en vol met verhalen, wandelingen en wandelingetjes, snoepen van koeken en koffie, biertjes , allemaal lekker lekker. Ook iedereen lekker geslapen ?

Pa en ma twee 2016-07-15 13:49:43

super om je verhalen de lezen xxx