Naar de speeltuin. ..wildpark en rodelbaan.

Duitsland, Gondorf

Om 8.15 uur gaat de wekker.
Vandaag willen we naar het Eifelpark in Gondorf. Dat heeft Giliam als uitje uitgekozen. Met name omdat daar een rodelbaan is.
Opa denkt vandaag maar "ruhetag" te houden en niet mee te gaan.

Ik haal samen met Giliam wat broodjes en koekjes voor onderweg. Het is erg druk in het winkeltje.
We ontbijten en dan besluit opa om toch maar wel mee te gaan.
Het weer is niet ideaal om te fotograferen..Maar wel goed genoeg om te gaan rodelen. Giliam is blij dat opa meegaat.

Om 10.45 rijden we weg...Toch weer stuk later dan in eerste instantie bedacht. We zijn s'ochtends gewoon wat traag...
Onderweg zitten er om de 200 meter een rode en witte ballon aan de wegpaaltjes geknoopt.
Het leidt ergens heen...Maar helaas wij weten niet waarheen,want onze route buigt rechtsaf.
Misschien wel een bruiloft..huwelijksaanzoek (af en toe zat er een rode hartjes ballon tussen) of een opening van iets...we weten het niet.

Bij Gondorf is het redelijk druk.
We worden naar een weiland gewezen om te parkeren.
Je moet wel direct een heel steil weggetje omhoog klimmen naar de kassa. Daar staan 2 beren (geen echte) ons op te wachten en te begroeten.
We hebben geluk...we staan achter aan een lange rij en zien dan een mevrouw bij een andere kassa wenken ...Dus zijn we toch onverwacht snel binnen.

De weg naar het eigenlijke park gaat over een soort van richel..Met aan de ene kant allerlei beschilderde beren beelden en aan de andere kant een herten weide.
Het is wel oppassen daar ...Er ligt los grind..En zomaar opeens ligt Jacco dan ook languit onder tegen het hek van de herten weide.
Hij heeft zich wel bezeerd. Kapotte hand en knie en een zere pols.
Gelukkig heb ik pleisters mee.
Na over de eerste schrik heen te zijn..Lijkt het verder mee te vallen.

Langs de lachspiegel galerij ..Echt erg hilarisch...komen we bij de glijbanen.
Giliam en Jeremy vliegen de berg op omhoog.
Jammer genoeg gaat de matten glijbaan heel stroef..wellicht door de miezerregen.
De andere 2 buis glijbanen ernaast gaan beter.
En er is een freefall glijbaan. Daar val je eerst een stuk bijna loodrecht naar beneden.
Zelfs Jeremy durft hier niet gelijk vanaf. Als jacco eenmaal is geweest. ..gaat hij ook.
Er staat een andere Nederlandse man die probeert zijn vrouw boven zo ver te krijgen dat ze er vanaf gaat.
Hij blijft zeker 10 minuten roepen : kom dan schatje ! Je kunt het wel!
En jawel uiteindelijk doet ze het.
Een applausje waard :-)

We gaan verder en komen al snel bij de rodelbaan.
Deze zit bij de prijs van het park in.
De wachtrij valt mee.
De mannen gaan eerst..giliam helemaal blij.
Hij gaat met papa..Hij mag nog nèt niet alleen ( scheelt 2cm) .
Ik wacht beneden met camera's etc.
De rodelbaan is vet volgens de Kids.

We drinken even wat. En dan op voor de 2e ronde rodelen.
Ik ga met Giliam. Jacco en Jeremy ieders alleen. Opa wacht beneden.

Ik probeer te filmen. Redelijk gelukt.

Hierna gaan we weer verder. We moeten kiezen of we naar het boven park lopen of met het treintje gaan.
We besluiten met het treintje te gaan.
Deze maakt eerst een route door het Wildpark.
Dit is een heel groot gebied waar wolven,beren ,herten ,steenbokken en wilde zwijnen lopen. De steenbokken ,hertjes en zwijnen zien we. De andere zitten heel goed verstopt.

Boven is het bergstation van het park. Hier zijn water atrakties,een grote speeltuin en een soort Kermis.
Ook is hier om 16.00 uur de Falko Traber hochseil show.
Eigenlijk is er om 15.30 ook een roofvogel show,maar die is weer beneden en we gaan dat dus niet redden.
We gaan in een soort piratenbootjes waar je op elkaar en omstanders kunt schieten.
Opa niet.
Maar die legt wel vast Hoe wij echt zeiknat worden. maar wel met de grootste pret.

Na dit waterspektakel gaan we op weg om bij de Kermis wat te eten.
Jacco en Jeremy gaan eerst nog even in de Break Dance om droog te wapperen.
We nemen currywürst mit pommes.

Hierna gaan we nog een rondje Kermis doen (botsautootjes, hobbelpaardjes en achtbaantje)

Dan begint de Hochseil Show.
Een wat oudere evenwichts kunstenaar loopt over een hoog koord.
Daarna klimt een jonge dame (Sophia) in een 52 meter hoge mast.
Bovenop gaat ze heen en weer zwaaien,liggen,jongleren en ze doet zelfs een handstand.
Indrukwekkend en eng.
Vervolgens gaat Falko ook nog met een motor over het koord rijden en hangt die dame eronder. Ook hier doen ze nog verschillende stunts ,waaronder een Wheelie op het koord.
De moeite waard om te zien.

We dalen weer af...ondertussen nog stoppend voor zweven,draaien,graven en schommelen.

Weer bij de rodelbaan willen de jongens nog weer rodelen natuurlijk.
Na 2 keer rodelen gaan we op weg naar de uitgang. Het is inmiddels ook al 18.30 uur.
Bij de uitgang staan de parkberen iedereen weer uit te zwaaien.
Giliam en ik gaan met de beren op de foto en Giliam krijgt twee foto's met handtekening van de beren.

Net bij de ingang zit een hotel/ restaurant. Waldhof.
We gaan hier zitten. Op de kaart ontdek ik dat je hier kunt eten van een hete steen.
Je krijgt dan 240 gram varkenssteak met patat,salade en sausjes en kunt dit zelf bakken.
En dat voor slechts €15,00 p.p
Wij kiezen dit ..En dat is echt geen foute keuze.

Het is ontzettend lekker en veel. En de bediening is ontzettend vriendelijk.
We nemen nog een koffie en ijsje als nagerecht en zitten dan ook wel helemaal vol.
Als we gaan liggen en iemand geeft ons een duwtje...zouden we zo naar de auto terug kunnen rollen.

We besluiten om maar gewoon naar de auto te lopen.
1 maal daar ..Zijn we ook echt wel doodmoe.
20.50 uur ...Tijd om naar huis te gaan.

Om 21.40 uur zijn we weer in Karlshausen.

Mevrouw Georg komt nog melden dat er 2 grote feesten zijn. Waaronder 1 hardrock feest.
Dus er zou nog weleens veel lawaai kunnen zijn vannacht.
Lief dat ze ons waarschuwt.
De straat staat idd vol auto's en we horen ook erg veel dreun en lawaai.

Maar ik denk dat we allemaal zó moe zijn...Dat we slapen als ossen.

Alweer een drukke dag, vol belevenissen, met voor elck wat wils. En wanneer is jullie rustdag? Die van ons is vandaag, zondag en lekker luieren, lezen, en al om elf uur bij onze Belgische buurvrouw om te genieten van een aperatief. Zo vroeg al aan de prosecco met de andere camping gasten. .....