Klydni Den.(rust dag)

Tsjechië, Člunek

Dobri Den ,

Heerlijk geslapen. Ze hebben hier zo'n geweldig bed.
We waren ook doodmoe,want om 23.15 kon ik mijn ogen echt niet langer openhouden.
Giliam en Jeremy gingen later naar bed dan wij.
Om 9.15 werd ik wakker .
Buiten is het al een heerlijke temperatuur.

Er zijn veel vogels en ik zie nog twee hertjes.
Het is heerlijk zitten zo buiten.
Om 10 uur besluiten Giliam Jacco en ik maar te gaan zwemmen.
Ff heel koud,maar daarna is het heerlijk.
Er staat vandaag wel behoorlijk wat wind.

Tegen 11.30 is ook Jeremy wakker en beneden. Tijd voor ontbijt.
Heerlijk met croissants,piemelbroodje en jus d,Orange in het zonnetje.

Piemelbroodje zijn eigenlijk hele goedkope opgerolde broodjes. Die betaalbaar zijn voor iedereen.
Ze smaken een beetje zout.
En heten eigenlijk rollinky. Maar toen de kinderen kleiner waren , werden ze omgedoopt tot piemelbroodje. En zo noemen wij ze nog steeds.

Na het ontbijt gaan de jongens basketballen en zwemmen.
Jacco oefent met zijn drone
En ik lees lekker in het zonnetje.

Tegen 13.30 spot ik familie hert opeens in het hoge gras. Twee kalfjes en twee moeder hertjes. Ze komen aardig dichtbij.
Ook de zeearenden vliegen over.
Helaas net niet scherp op de foto.

De jongens gaan tegen 14.00 uur op de fiets op onderzoek uit. Achteraan onze tuin , ligt een meer. Daar zou je moeten kunnen komen. Maar is ons nog niet gelukt.

Misschien vinden ze op de fiets de juiste weg.
Ik smeer mij nog maar eens in en strek me nog eens heerlijk uit in de zon.

De jongens hebben het meer gevonden. Dat is goed nieuws.

Ik ga lekker verder met zonnen en lezen. De jongens gaan F1 kijken.

Tegen 17.15 uur heeft Max gewonnen en heb ik mijn boek half uit.
We gaan naar Jcindruv hradec om daar te eten.
Jacco heeft een Vietnamees restaurant gevonden.
Het is er niet druk..wij zijn de enige gasten.

Als voorgerecht nemen we loempia's gevuld met rundvlees.
Als hoofdgerecht neem ik rundvlees in een jasje met hoisin saus en wokgroente.

Jeremy,Jacco en Giliam nemen gefrituurde kip met zoetzure saus en wokgroente.

De loempia's zijn niet zo mini als verwacht,maar wel heel erg lekker.

Het hoofdgerecht van mij is ook erg lekker, maar ontzettend veel. Ik krijg er ook nog een mega kom met rijst bij.

De kip van de jongens is ook erg lekker. Zij krijgen patat erbij. (Vreemde combi)
Na dit zitten we allemaal zo proppie vol , dat een dessert niet meer past.

We besluiten een kleine wandeling te maken door het centrum.
Jcindruv heeft een mooi kleurrijk centrum met veel oude gebouwen.

Na deze wandeling halen we ons eerste ijsje.
Ik heb drakenfruit en aardbei. Erg lekker.

We gaan terug naar de auto en Jeremy Brengt ons weer veilig thuis.

Bij het huisje lopen de hertjes weer.
Dus met de ijsjes score lijst zit het hier wel goed.

Plan verder voor vanavond is filmpje kijken en waarschijnlijk vroeg slapen. Want alle moeheid lijkt eruit te komen ...heb nu al slaap.

Welterusten en bedankt alvast weer voor de leuke reacties 😘

Weer een fijne, relaxte dag. Leuk dat die hertjes zo in de buurt komen. Het water loopt me in de mond bij de beschrijving van alle lekkere dingen die jullie gedurende de dag eten. Wij moeten het doen met rode kool, aardappelen + chipolata worstjes en vandaag gevulde tomaten met rijst. 😁

Thea 2022-08-01 00:28:26

fijne foto's . Heerlijk genieten .

coby bouma 2022-08-01 09:35:27

@Thea @coby bedankt voor jullie lieve reacties. Ik kan er niet op reageren.maar lees ze wel. Enne Thea: rode kool eten ze hier ook veel. Met gulash en een soort deegbrood.(knedli) heerlijk. Liefs Lidewijde

lidewijdes.travels 2022-08-01 12:05:43

Ho, ik ben wat achter met nieuws te volgen, dus ook je verslag. Maar het blijft leuk om te lezen hoe dichtbij de herten komen, hoe het zwembad voelt en wat jullie allemaal verorberen, inclusief de piemelbroodjes. Net of we er een beetje bij zijn. Rust maar lekker verder uit, daar is vakantie ook voor bedoeld, toch? Dokkume kus, Pa