Een kleine zondagse wandeling bij Clervaux.

Luxemburg, CLERVAUX

Vanmorgen schrok ik om 10.00 uur wakker.
Ik had volgens mijn app 99% geslapen.
Van de feestgangers in de straat gelukkig ook weinig last gehad verder.

Opa is al langer wakker.
Ik kleed me na 1 kop koffie snel aan om nog broodjes te kunnen halen.
De bakker gaat op zondags om 11.00 uur al dicht .
Ik ben nog net op tijd ,want er zijn nog maar 9 broodjes.
Precies genoeg voor ons.

We maken ontbijt.
Giliam wel een heel speciaal ontbijt.
Namelijk een kwart van zijn pizza van gisteravond.
Moet kunnen in de vakantie :-)

Ik zet een wasje aan en we ruimen op en rommelen rustig in en om het huis.
Daarna nog koffie met een zondags koekje (knüsperecke).

We zouden vandaag naar Konz vanwege een oldtimer parade en de leuke winkeltjes.
Maar jacco vind dat toch te ver rijden.

Uiteindelijk vind jacco een kleine makkelijke wandeling bij Clervaux
Rondje Clervaux heet het.

Tegen 15.15 rijden we daarheen.
We moeten parkeren bij het station en dan met een tunnel onder het spoor door naar het bospad erachter.
Volgens jacco heb ik geen bergschoenen of wandelstok nodig.
Dus ik ga op mijn simpele gympen.

Het bospad gaat omhoog naar een klein kerkje .
Helaas zit deze dicht.
Jeremy ontdekt daar wel een muisje. Het blijft aardig goed zitten. Dus we kunnen hem mooi fotograferen.
Daarna gaan we door het bos verder.
Het is toch niet zo'n simpel pad als gedacht. En ik mis mijn schoenen en stok.
Opa vindt wel een nieuwe stok.
En langzaam aan komen we helemaal boven aan de berg bij het uitzichtspunt op Clervaux.
Dan gaat het bergafwaarts langs de begraafplaats naar het centrum.

Er zijn veel motoren en Giliam gaat op mooie auto jacht. Hij ziet ook 3 porsches en een Ferrari.
In het centrum wijken wij van de wandeling af ,want giliam en ik ontdekken een lift naar het witte kasteel van Clervaux.
Als we daar uit de lift stappen zijn we in de tuin voor Kasteel Clervaux. Daar staan speciale kunstfoto's in de tuin.
En op het binnenplein een grote tank uit de 2e wereld oorlog.
Dat vinden Jeremy en Giliam wel heel interessant.
In het kasteel zit ook de fototentoonstelling Family of Man .Maar daarvoor zijn we nu helaas te laat. Het is al 17.30 uur
We bekijken de tuin wel.

Daarna gaan Giliam en ik met de lift terug (om nog wat auto's te fotograferen ) en opa,jacco en Jeremy lopen via de weg naar beneden.

Als we elkaar weer treffen..hebben zij 2 leuke betaalbare Portugeze restaurantjes gevonden.
Dus we lopen daarheen om te gaan eten.
Ik zie ook nog hele leuke winkeltjes. .Maar helaas zitten die nu allemaal dicht.

We gaan zitten op het terras bij Snacktime.
Eerst even 2 pleisters plakken..Want ik heb inmiddels 2 blaren.

De menukaart is erg uitgebreid en er staan zowel 3 gangen menu's op als losse gerechten.
De eigenaar is Portugees.

Ik neem de Holländer grill platte.
Opa de steak met championroom saus .jacco de Bicky (reuzen hamburger) en Jeremy de cheeseburger. Giliam kiest het Spiderman menu. (Hamburger met patat en een ijsje na)

Jeremy gaat naar de wc en komt opgewonden terug. Hij was heel erg geschrokken eerst ..Want bij het wc raam kwam ineens een kat tevoorschijn en daarna nog 2 kitten.
Ik wil ze natuurlijk ook zien.
Maar bij de dames zie je ze niet.
Dus daarom vergis ik mij eventjes in de deur...En kan ik toch de kat met kittens op de foto zetten.
Zo lief ♡♡

Het eten komt snel en ziet er perfect uit.
De patat word geserveerd in een speciaal frietmandje.
Mijn Hollandse grillplatte blijken 2 frikadellen speciaal met gebakken uitjes.
Wel heel culinair opgemaakt en geserveerd .
En de Bicky van jacco is inderdaad mega groot.

We twijfelen even of we aan de overkant een ijsje zullen gaan eten. Omdat we al een paar keer mega grote ijsjes daar geserveerd zagen worden. Maar we besluiten hier een ijsje te kiezen.
Geen verkeerde keuze. Want ook hier zijn ze gigantisch groot.
Ik neen coupe Snacktime ..Jeremy kiest caramel crunchy en opa de dame blanche. Giliam een gewoon waterijs en jacco zit zo vol dat er bij hem geen ijs meer in past.

Tegen 20.15 beginnen we aan het laatste stuk van de wandeling naar de auto dit is toch nog zo'n 800 meter...blijkt als we aankomen.

Tegen 21.30 uur zijn we weer in Karlshausen. Even nog lopen opa giliam en ik de berg op om te kijken hoe de zonsondergang is,maar die valt dit keer tegen.

Onze Ruhetag is best bevallen. Al heb ik weer een loopmedaille verdient op mijn loop app. Door het kleine rondje Clervaux.

Nu de beentjes maar horizontaal en lekker slapen.

Knap hoor om zo vlug een leuk en uitgebreid verslag te schrijven. Het was wederom een parel van een dag! Het snoer parels wordt steeds langer.

Wim van der Aart 2016-07-18 00:41:55

Leuke dag weer 🌞 Wij gooien meestal voor zekerheid onze wandelschoenen in de auto of we doen ze aan en nemen makkelijke mee. Meestal geen spijt van dat we de wandelschoenen aan hebben. Ik denk dat jeremy het ijsje heeft genomen wat ik ook gekozen zou hebben 😋😋

Cath 2016-07-18 11:24:52

Wat een verzameling mooie parels aan jullie aller snoer. Een leuke vakantie ook, met genoeg hoogtepunten voor iedereen Tot morgen, ik ga Martien helpen met zwarte bessen plukken, en dat in de volle,hete zon. Maar moeten eraf, ze beginnen in te drogen.