Laatste dag in Portugal.

Portugal, Vila Real de Santo António

Bom Dia,
Ik zal blij zijn straks weer in ons eigen bed te liggen.
Gelukkig schijnt de zon heerlijk en kan ik dus al om 8.30 met koffie op het balkon zitten. Als een spons zuig ik al die heerlijke zonnestralen op. Een weldaad voor mijn spieren. Die hier veel minder protesteren.

Tot 9.30 zit ik heerlijk in de zon te lezen.
Dan ga ik broodjes halen en verse jus
d,orange.
Dit zullen we gaan missen. Net als de korte wandeling langs zee en de heerlijke zeelucht.

Om 10.30 zijn de jongens ook wakker en gaat Jacco ontbijt maken.
Lekker buiten op het balkon ontbijten.
Maar plotseling valt de stroom uit.
Dus geen oven en geen koffie.

Maar goed we zien wel.
Eerst eten..je weet maar nooit.

We controleren de stoppenkast en zien dat de buren wel stroom hebben.
Ik realiseer mij dat het 1 maart is en het kan dus zomaar zijn dat we gewoon afgesloten zijn. We hopen dat Lisette weet wat er mis is.

Na het ontbijt lopen we naar papa en Coby voor de laptop reparatie. Poging tot.
Papa probeert Lisette te bereiken ivm de stroom.

De laptop reparatie heeft geen succes..de laptop van papa blijkt echt overleden helaas.

Tegen. 12.30 gaan wij naar Bailuca voor een koffie en een tosti.

Als we net de Tosti hebben belt papa dat Lisette bij het appartement is en er in wil.
Ik loop er snel heen.
Lisette probeert hetzelfde als wij hebben gedaan en belt daarna een deskundige.
Er lijkt iets kapot.
Ik begrijp met wat moeite ..dat er om 18.00 uur iemand komt kijken.

Okee...een middag geen stroom dus.
Snel terug naar de tosti,s

Het is een prachtige dag vandaag qua weer, dus na de tosti gaan we naar het strand.
We huren zonnebedden en bijbehorend windscherm.
Lekker een middagje nog vitamine Z opzuigen.

Ik had Giliam beloofd om met hem tot aan mijn knieën de zee in te gaan.
Dus die belofte maar inlossen.
Het water voelt ijs en ijskoud en mijn voeten en enkels lijken een speldenkussen .
Maar als je er wat langer instaat valt het mee.
Voorzichtig wat verder en de golven spatten steeds hoger.

Wil je zwemmen , mama ?
Nou..ehm..nee. Eigenlijk niet.

Maar ja,eenmaal na een wel erg hoge golf..toch maar voluit erin.
Als een soort spartelende zeehond zwem ik een paar slagen ...
Brrrrrrrrr echt koud! Maar tegelijkertijd ook gek genoeg best lekker.
Toch vind ik het mooi geweest en snel rennen we het water uit richting de handdoeken.

Gelukkig warmen we snel op en drogen we snel weer op.

De rest van de middag vermaken we ons met voetbal, luieren en een drankje.
Tegen 17.00 uur moeten we bij het appartement terug zijn ivm de monteur.
Als we om17.30 uur horen dat het wel 18.00 uur wordt, gaan Jacco en ik snel beneden bij @Willem nog een kop koffie drinken.
Jeremy en Giliam gaan vast douchen.

Papa belt en zegt dat hij van Lisette gehoord heeft,dat er een monteur komt. Maar dat er een mogelijkheid bestaat dat hij er niks aan kan doen.
Dan biedt Lisette de mogelijkheid om voor vannacht in een ander appartement in het gebouw van papa te slapen...
Aaaiii!!! Stress bij mij.
Want dan moeten we nu snel met daglicht echt alles inpakken en niks vergeten,want we gaan ook om 19.00 uur nog uit eten en daarna is het donker.
En dan zouden we dus in het donker mbv zaklantaarns alles over moeten huizen.
Eerst al op de avond voor ons vertrek uit Nederland horen dat we naar een ander appartement moeten ivm stroomproblemen ..en dan nu weer dit op de laatste avond voor ons vertrek naar huis.

Hier kan ik niet zo goed tegen.

Gelukkig is Jacco dan de rust zelve en die zegt; ga jij nou maar lekker douchen,dan pak ik alles wel alvast in...

Okee...Adem in..adem uit...be an Elsa...
De douche werkt en daarna hebben we eigenlijk ook best snel alles ingepakt..op de zaken uit de koelkast na.

Om 18.25 uur is Lisette er met monteur.
Hij probeert eerst wat wij ook al hadden geprobeerd.
Daarna sloopt hij het kastje en blijkt er toch iets van een hoofdzekering kapot.
Hij timmert wat en rommelt wat en opeens is er weer licht.
Hij probeert ons iets uit te leggen,maar hij spreekt geen Engels en wij amper Portugees.
We begrijpen dat het te maken heeft met mogelijk de kachel en overbelasting.

Lisette belt iemand en die vertelt ons in het Engels dat er inderdaad iets is met de hoofdzekering en dat de monteur een onderdeel moet halen en vervangen.
En we mogen de wasmachine niet aanzetten...
Nou waren we dat laatste ook niet van plan.

Wij kunnen gaan eten en Lisette blijft dan en zorgt dat alles goed komt.
Gelukkig maar.

We lopen eerst nog naar Inna bij de Blue Parrot om afscheid te nemen.
Daarna gaan we naar Tropical waar we afgesproken hebben met papa en Coby.

Ik neem de kipsate,Giliam ook. En Jacco en Jeremy nemen de shoarma.
Papa en Coby nemen ook de kipsate maar dan met rijst.
Als we net besteld hebben,bedenkt Giliam dat er vergeten zijn om langs de apotheek te gaan . We zijn zijn reistabletten vergeten en op de heen vlucht had hij behoorlijk last van het vliegen.
Ik loop samen met hem snel nog naar de apotheek.

Dan weer snel terug.
Gelukkig stond het eten nog niet op tafel.
Het eten is heerlijk.
Na het eten nemen Jeremy, Giliam en ik de brownies met ijs. Iets wat Lucy al wist van ons. Papa,Jacco en Coby nemen de Dame Blanche.
Daarna voor mij nog een Algarvio(koffie met amandel likeur) en voor de anderen een cappuccino.
Een fijne afsluiting zo samen van een heerlijke vakantie.

Nog even relaxen op de bank (met licht en kacheltje) en dan morgen heel vroeg op om terug te vliegen naar Nederland.

We hebben genoten van deze vakantie en zijn blij dat we weer even met ons viertjes in ons tweede "voelt als thuis" land mochten zijn.