Kindercarnaval in Portugal.

Portugal, Monte Gordo

Vannacht niet al te best geslapen met twee zere brandende knieën.

Getwijfeld of ik er om 6.45 uur uit zou gaan , maar toch niet gedaan. En weer in slaap gevallen.

Om 9.15 uur werden we wakker van de carnavals muziek.
Vandaag is de kinderoptocht.

Ik loop toch naar t bakkertje. Beetje de knietjes weer in beweging krijgen.
De pleister die erop zit , lijkt mij niet goed. Er zit veel vocht onder.

Dus er maar af halen.
De kinderoptocht begint. Vanaf het balkon hebben wij er goed zicht op.

Het is grappig te zien hoe moeders (ook verkleed) en vaders en oma,s zich bemoeien met de kinderen die per klas als groep lopen. Elke groep heeft een eigen thema.
De kleinste zijn verkleed als schaapjes.

De grotere kinderen in eigen pakken. De 1 is punker, de ander piraat. En er lopen veel prinsesjes mee.

Ze gaan door de hoofdstraat naar de grote parkeerplaats. Daar staat een tent met muziek. Hier dansen ze een half uurtje en krijgen allemaal wat lekkers.
En dan is hun vakantie ook gestart. De vaders, moeders , opa,s en oma,s nemen de kinderen direct mee naar huis..

Wij gaan ontbijten. An en arie komen nog afscheid nemen en wat handdoeken brengen. Zij vliegen vandaag na 9 weken hier , weer terug .

Jacco heeft gaasjes en betadine zalf gehaald voor mijn knie.

Dat lijkt ons beter.
Alleen kan ik nu mijn korte broek niet aan.

Gelukkig zit er onder ons appartement een Chinees winkeltje.

Daar vind ik een rok (beetje ouderwets maar lang genoeg en wijd genoeg) en een leuke broek. €20,00 samen.

Dan lopen we naar de Vissertjes, papa wacht daar op ons.
Ook hij had een mindere nacht met een bloedneus en een val uit het bed.
En hij is erg verkouden, dus niet fit.

Bij Rui drinken we in het zonnetje een Galau en daarna nog een groot glas vers geperste jus d'orange.

Het is inmiddels al 13.30 uur.
We besluiten toch om een plekje op het strand te zoeken. De jongens willen graag de zee in.

Bij Marsolgado voor vinden we weer 4 bedden met windscherm en parasol.
Dan kan ik mooi deels in de schaduw liggen met mijn been.

De jongens gaan in de zee. Jeremy niet helemaal. Vroeger was dat wel anders. Maar nu vindt hij het wat koud.

Jacco gaat ook deels mee de zee in.

Tegen 15 uur hebben we toch wel trek.
Giliam en ik lopen naar de supermarkt.
Want als je hier op strand wat wil eten , zit je gelijk binnen. De leuke goedkope strand(zand) tentjes zijn er niet meer.

Bij de supermarkt kopen we Frango inteiro.
Dat is een gegrilde kip. Die in stukken wordt geknipt . En dan met limoensaus in een zak.

We kopen ook plastic bordjes en servetjes en wat drinken.

En nu kunnen we dus heerlijk lunchen op het strand. Op onze eigen plek. Echt smullen.

Om 17.15 uur begint het fris te worden en blijken wij de enige 4 die nog op ligbedden liggen.

We gaan naar het dakterras van Marsolgado voor een afzakkertje. Dan gaan we terug naar het appartement.

We hebben om 19.00 uur met papa afgesproken bij O.Tapas.
Dus eerst allemaal douchen .
Moet je wel een beetje timen, anders heeft de 4e geen warm water meer.

Gelukkig gaat het deze x goed.

Om 18.45 lopen we naar o tapas.
We krijgen dezelfde tafel als de vorige x en de ober weet ook nog wat we willen drinken.
Bij het menu zit drinken inbegrepen.
Jacco en ik krijgen samen 1 hele fles wijn.
Maar papa drinkt alcohol vrij bier en dat zit dan weer niet bij de prijs in (normaal gesproken)

Ik neem samen met papa natuurlijk weer schelpjes als voorgerecht. De jongens soep.
Daarna nemen papa en ik tonijnsteak , Jeremy en Giliam varkenssteak en Jacco neemt kalkoen.

Na het hoofdgerecht kiezen we dessert. Papa en ik denken de dark Chocolat taart te krijgen, maar krijgen de Chef'Special. Dat is pudding met caramel, biscuit en slagroom. De jongens nemen ijs.
Opeens zien we dat ze ook aardbeien met slagroom hebben als dessert. En echt reuze aardbeien.
Dus papa vraagt als de ober komt om te vragen of we nog koffie willen, of we nog een extra dessert aardbeien kunnen krijgen.
De ober begrijpt het eerst verkeerd en zegt: we hebben geen aardbeien koffie 😀
Maar even later brengt hij 3 koffie en een bordje vol grote aardbeien met slagroom en 5 vorkjes en 5 mesjes . De grapjas.

De aardbeien zijn heerlijk!

Als we even later de rekening krijgen zijn we ook verbaasd , want het is €50,00 in totaal.
Dus het bier en de extra aardbeien hoefden we niet te betalen.

Eenmaal terug in het appartement, lezen we nog wat, doen nog een spelletje en gaan dan tevreden en gelukkig slapen.

Wat een heerlijk dagje, even aan het carnaval geroken, en ook de rust genomen om de knieblessures te laten genezen. Doe maar lekker verder hoor.