Trouwdag vieren in Portugal.

Portugal, Monte Gordo

Vanmorgen was ik om 8.45 uur wakker.

Na een kopje koffie ga ik even een rondje langs de zee en door naar het balletje.

Het is vandaag al zó warm buiten dat je nu al in korte broek en zonder jas kunt lopen.
Dit is een mooi kado op onze 18e trouwdag šŸ’‹.

Thuis maken we een lekker ontbijtje.

Tegen 11.00 uur gaan we richting de scooter verhuur. Want we willen vanmiddag met hele gave elektrische scooters gaan touren. Ook Jeremy mag dan zelf rijden.

Gelukkig zijn er nog 3 scooters vrij. We spreken af om 14.00 uur.
Dan gaan we richting de zee. Op zoek naar koffie en gebak.

We komen uit bij de Vissers. En vinden gelukkig nog een tafeltje.

We nemen koffie en pastel de natas. Heerlijk warm en met kaneel erbij.

We zitten hier heerlijk in het zonnetje.

Na de koffie bestellen we nog een vers geperste jus d,Orange.

Dan gaan we tussen de vissersbootjes door weer naar het appartement.
Even wat opfrissen en stevige schoenen aan. En dan lopen we naar de scooter verhuur. www.goingoo.co

De jongen is er nog niet (lunchpauze)

Om 14.10 is hij er en opa ook. Opa gaat niet mee, maar is wel even paparazzo.

Giliam gaat bij Jacco achterop.
Jeremy rijdt zelf . En ik ook.

Het is even wennen, maar het rijdt makkelijk en best snel.

Nog even een rondje langs de fotograaf en dan gaan we op weg.

We rijden richting villa Real. Mooi fietspad en het rijdt heerlijk.

Vanaf daar gaan we naar de vuurtoren bij villa Real en dan richting de pier tussen de zee en de Guadiana rivier.
Bij de pier stoppen we en drinken we wat bij een restaurantje met prachtig uitzicht. Je kijkt hier zo naar Spanje en naar de zee.
Onze scooters trekken ook veel bekijks.

Op de terugweg willen we stoppen bij de oude droogplaats voor schepen en het zigeuner kamp. Maar juist vanwege de zigeuners en hun honden stoppen we toch maar niet.

Als we richting Castro marim gaan , stoppen we nog even .
En daar gaat het mis.
Bij het afstappen schiet mijn knie in het slot en lig ik dus opeens op de grond.
Twee zere knieën. Maar 1 knie is wel erg geschaafd šŸ˜„šŸ˜„

We gaan naar de Lidl en Jeremy en Jacco halen water en pleisters.

Zo goed en zo kwaad als het wil maak ik mijn knieën schoon. En we doen de pleister erop.

We besluiten niet door te rijden. Naar Castro marim, maar gaan naar de haven van Villa real.
De weg daar is alleen wel heel hobbelig(klinkers) .

Na een rondje haven keren we terug .
En rijden door het natuurpark. Deze weg is heel mooi en heeft leuke heuveltjes, die vooral Jeremy erg leuk vindt.

We genieten volop en komen om 17.15 uur weer veilig in Monte Gordo terug.
Mijn knie voelt nu wel erg beurs. Maar verder gaat het wel.

Jacco haalt nog wel even grotere pleisters bij de apotheek.

Thuis gaan we ons opfrissen en omkleden.
Om 19.00 uur heeft papa ons uitgenodigd voor een etentje met Annie en Arie omdat zij morgen naar huis gaan.

We gaan eten bij the blue parrot.
Als we binnen komen laat Inna (eigenaresse) zien dat Joke er ook bij is. Ze heeft de foto van Joke staan.
Joke kwam hier graag en had een speciale band met Inna en Lucy.

Het is wel even slikken. Maar voelt goed.

We krijgen van Annie en Arie een lief kadootje voor onze trouwdag.
En wij hebben een kadootje voor hen , voor al hun lieve en goede zorgen voor Papa en Sandy toen papa in het ziekenhuis lag.

Het eten is geweldig.
Papa en ik hebben biefstuk. Jacco en Jeremy hebben de Blue Parrot black Angus burger. Arie en Giliam de spareribs en speciaal voor Annie heeft Inna schnitzel gemaakt.
Sandy mag hier los rond lopen en krijgt in de keuken haar eigen bakje eten.

Als dessert neem ik brownies met ijs die Inna speciaal heeft gemaakt . Deze zijn echt zó lekker. Nergens anders heb ik ze nog zo lekker gegeten.

Nog een kopje koffie na en we zijn weer helemaal gelukkig en tevreden.

Annie en Arie gaan nog even met ons mee, want we krijgen van hen nog wat voorraad welke ze over hebben.

Vandaag was , ondanks mijn knie val , een hele fijne en mooie dag.
We hebben er enorm van genoten.

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Wat fijn dat jullie zo genieten. En wat zijn we jaloers op het uitstekende weer daar. Leuke foto's en een leuk verslag.

Pa en Ma Blaauw 2020-02-21 07:26:53

Hallo lieve familie, proficiat met jullie trouwdag en we kunnen jullie trouwdag nog heel goed herinneren. Dat heb je met speciale data toch. We hebben gezien, dat jullie een speciale dag er an gemaakt hebben, veel plezier en een paar tranen, vanwege de geschaafde knie na een valpartij. Dit het maar snel mag genezen, Lidewijde. Veel plezier verder en liefs van ons.