Weer terug naar Nederland.

Tsjechië, Mladé Buky

Om 6.30 liep de wekker af. De nacht was te kort en heet.

Ik loop snel t paadje achter het huis op omdat ik het idee had..dat de zon dan heel mooi tussen de heuvels zou staan. Maar helaas dat is niet zo.
Een laatste paar foto's van de blauwtjes.
Dan is er koffie.

Om 7.15 zijn we allemaal eruit en gaat de laatste inpakronde beginnen.

Om 8.00 uur zitten we aan ons ontbijt.
Daarna ruimen we de koelbox in . De laatste spullen in de dakkoffer. En een afscheids rondje spelen met Bob.

Om 9.15 uur is het vertrek dan echt daar.
We nemen afscheid van Janita,Sybrand en Bob en bedanken hen voor hun gastvrijheid.
Mede door hen is onze vakantie super geslaagd. Zeker in vergelijking met de Hel vakantie van vorig jaar.

Dit was weer zoals onze eerste keer in Tsjechië. Overweldigend mooi. We hadden heel graag nog een weekje bijgeboekt. Maar helaas zit dat er niet in. Andere gasten arriveren vanmiddag.

Als we net buiten Rudnik zijn...roept Papa opeens : wat loopt daar nou ?
Je verwacht een dier.
Maar nee ..er loopt een behoorlijke witte corpulente man bijna bloot (na goed kijken zien we een klein broekje)met een roze wc rol in de hand langs de weg :-)
je verwacht het niet hè.

Nu zijn de Tsjechen zowiezo niet preuts en erg open over bloot.
(Zo hebben de meeste douches op tsjechische campings geen deurtjes of gesloten kleedruimtes) en laten ouders hier hun kinderen nog heel gemakkelijk bloot rondlopen bij openbare zwemplekken.
maar dit hoeft toch ook weer niet .

Via een hobbelige maar mooie bergpas rijden we richting Liberiç.

Het laatste stuk is helemaal hobbelig en schiet niet echt op, doordat google ons binnendoor stuurt ivm wegwerkzaamheden.

Om 11. 25 zijn we bij De Grote Globus langs de autoweg tussen Liberiç en Jablonec nad Nissou.
Daar gaan we onze laatste kronen verbrassen bij de Chukarna.

4 grote stukken taart, 1 berliner bol en 3 luxe cappuccino's en de mega rekening van €9,00.

We tanken nog even en rijden om 12 uur verder. We gaan naar Bogatynia in polen en dan 500 meter verder de grens van Zittau (Duitsland) over. Binnen 15 minuten gewoon 3 landen :-)
De nieuwe weg scheelt een heel stuk.
Alleen kom.je nu niet meer langs de kraampjes met de spuuglelijke poolse kabouters.

We rijden een heel stuk vlot door. Totdat we in de buurt van Dresden in de file komen.
Inmiddels is het buiten 32 grd.
Als we door de file zijn heb ik boek nummer 3 van de vakantie uit. Deze "judaskus" was heel erg spannend.
We stoppen we om 14.30 in de buurt van afslag Döblen bij een parkplatz. We zijn niet de enigen.
Het is er druk en heet.

We eten een broodje en drinken een kop koffie. Ik heb vreselijke pijn steken in mijn heup. En daardoor kramp in mijn knie.
Ik loop nog even een rondje. Het helpt iets. We rijden weer verder. Net als we wegrijden gaat het regenen. Niet lang.

Ik begin aan mijn 4e boek.
Om 16.30 stoppen we bij de Göldene Aue in de Süd Harz bij een wc .
Even wat rek en strek oefeningen. En 5 wc bezoekjes.
Een glaasje drinken
Met een temperatuur buiten van 35 grd wel zo fijn.
Dan gaan we weer verder.

Giliam en ik slapen een heel stuk.
Om 17.45 zijn we bijna bij Kassel en besluiten we te stoppen voor eten.
We stoppen bij een autobahnhof.
Hier zitten 3 restaurants in 1

We gaan voor de burgerZ
De kids en jacco nemen een double cheese menu . En papa en ik getrokken varken 🐖🐷

Het gaat allemaal wat rommelig, maar als we het 1maal hebben smaakt het goed.
De kids leven zich nog eventjes uit in een fitness speeltuin. Eigenlijk bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs.

Tegen 18.45 gaan we weer verder.
Net voorbij Kassel komen we in hevige regen terecht. Sommige stukken zie je bijna niks. Het is vervelend rijden.
Net voorbij Dortmund is het weer droog.
Dus om 20.55 stoppen we bij Raststätte Gubritz.
We wiillen kaffee bestellen maar een Duitse Kenau blaft ons allervriendelijkst toe : Keine Kaffee !! En loopt vervolgens weg.

Dan maar koffie van de MacDonalds .
Niet echt lekker, maar het is koffie.

Om 21.10 gaan we verder. Nu kunnen we Nederland bijna zien volgens Giliam.om 21.58 rijden we Nederland weer binnen.

Het ziet er inderdaad heel geel,dor en droog uit hier.
Om 22.30 zijn we bij het huis van Papa

Daar is het even zoeken naar de sleutels.
Tja dat hoort erbij natuurlijk.
Of paspoort of sleutels kwijt :-)

Gelukkig vinden we ze snel. Bij papa binnen is het écht een sauna .
31,5 graden !

Snel even alles open zetten.

We nemen afscheid en gaan snel door richting ons eigen paleisje.
De maan is nu prachtig te zien.
Vanuit de auto natuurlijk niet goed vast te leggen.
Om 23.20 uur zijn we eindelijk thuis.

Ons huis is ook warm 28.5 graden. Dus ook snel alle ramen open. Gelukkig is het buiten koeler nu.

Op tafel binnen staat een mooie bos met zonnebloem van onze buren.
En..gelukkig voor de kids...is ons zwembad niet groen en lekker warm.

We kijken tevreden en met een rijk gevoel terug op deze heerlijke vakantie.
Het enige minpunt was....het ging te snel voorbij.

Nu straks heerlijk slapen in ons eigen bedje .

Liefs en tot een volgende reis .
Lidewijde

Het monument van Kyfhauser is erg mooi. Zijn er vaker geweest. Torent hoog boven alles uit. En de weg daarnaartoe is die bekende weg met die vele bochten waar motoren zich zo vaak prima vermaken 😄 Rudi en Mark hebben die weg ook op de motor gereden.

Cath 2018-07-29 09:41:56

Het was héél fijn, jullie te volgen via de prachtige foto's en alle reisverslagen. Dank je wel Lidewijde. Dikke kus 😘

Yokertje 2018-07-29 11:37:21

Welkom thuis, we zijn vandaag ook thuis gekomen, morgen gaat Tienussie weer de " mallemolen" in om te zien, hoe het is met zijn hart en nieren. Bedankt voor alle mooie dingen, die we dank zij jullie ((speciaal Lidewijde) mee mochten beleven groeten en liefs van pa en ma twee.