De grote dag van vertrek.

Nederland, Apeldoorn

Na een te korte rommelige nacht om 5.30 uur wakker.
Kennelijk zijn de weergoden ook aan het pakken ,want het rommelt en flitst behoorlijk. En 10 minuten later regent het honden en katten ;-)
Eerst maar even koffie. En toch maar even nog de belangrijkste telefoonnummers nakijken of ze wel op papier in het ouderwetse adresboekje staan.
Tegen 6 uur de kids en jacco wakker gemaakt.
Broodjes gepakt. Koelkast nagelopen. Konijntjes nog een keer geknuffeld en een ontbijtje gegeven.
Om 7.15 zijn we klaar voor vertrek. Nee ,toch niet..de oortjes van jeremy zijn missing.
Na veel gezoek..toch gevonden.
7.30 u de zon schijnt,het is droog...klaar voor de reis...let's go.
Bij de grensovergang Elten tanken we.
Daarna op weg.
Er heerst een serene rust in de auto ...maar opeens word deze doorbroken door een ijselijke gil van Giliam.
Een spin ..op zijn beer !!
Ik dood de spin met 10 vochtige doekjes..pfff...maar toch kijk ik daarna nog een.paar keer naar de prop doekjes of er niet toch nog een spinnenmonster uitkruipt.
We stoppen bij Soest.
Na eerst een stop bij Soest gaan we rond 12.30 bij Worbis de snelweg af. Na wat gekronkel komen we bij Burg Bodenstein.
We bezoeken niet het berenpark,maar gaan picknicken in de kasteeltuin.
Na een uurtje gasn we verfrist en voldaan weer verder.
Uiteindelijk stoppen we nog 2 x vanwege de drukte en de hitte.
Om 16.15 uur komen we aan in Dresden bij onze overnachtingsplek.
De b&b is ruim en koel.
We rusten even uit,frissen ons op en gaan dan richting Dresden Stad.