Vertrek naar Tsjechië. Reisdag 1

Nederland, Arnhem

Dit is waarschijnlijk wel de meest vreemde week geweest voorafgaand aan een vakantie van ons ooit.
Hoewel...7 jaar geleden was bijna net zo erg.

Met het nieuws van de ernstig zieke Joke en daardoor het feit dat papa niet mee kon begon het al. Daarna leken we de nieuwe auto op tijd te krijgen, maar toch weer niet. En ook de nog steeds aanwezige klachten nav de hersenschudding van Giliam maakte dat we twijfels hadden over ons vertrek en vakantie.
In eerste instantie was de planning om al eerder te vertrekken. Om dan in Tsjechisch Zwitserland een tocht te maken door een diepe kloof en een klim naar de Pravchika Brana. Een eeuwenoude stenen natuurlijke boogbrug. Ooit het decor voor de films van the Chronicles of Narnia (favoriete films van ons en de kinderen).

Maar dit was nu zeker niet haalbaar voor Giliam. Dus dit gedeelte hebben we afgezegd. Blijft op onze bucketlist.

Uiteindelijk kregen we woensdagavond te horen dat we toch op 8 augustus de nieuwe auto konden ophalen.
Dus toen na veel wikken en wegen en met dubbele gevoelens toch besloten om wel te gaan.

Het gaf donderdagavond nog best de nodige troublles om de auto ingepakt te krijgen. Want de dakkoffer pase niet .
Maar uiteindelijk was de auto om 22 uur s, avonds ingepakt.

9 augustus na een kort nachtje de laatste spullen erin.
En met een kleine vertraging op ons schema reden we om 8.35 dan toch weg.

Op naar Leipzig. Daar hebben we een hotel geboekt.
Het weer is grijs en bewolkt. Maar gelukkig wel droog.

Om 10.45 moeten we voor Giliam even stoppen.
Bij Reyhern stoppen we . De kids nemen lekkers van de Mac en Jacco en ik koffie met een muffin.
De prijzen vallen super mee. 3.20 voor een vanille macchiato en een grote cappuccino is 3.10

Verfrist en tevreden rijden we om 11.30uur weer verder. Nog 395 km te gaan.

Richting Kassel zijn veel wegwerkzaamheden..dus het schiet niet zo op. Om 13.00uur zijn we Kassel voorbij en moeten we weer even stoppen.

Bij een kleine parkplatz stoppen we en kunnen we gelukkig in de schaduw een broodje eten. Er is een ongeluk gebeurd, dus de hele parkeerplaats loopt vol.
Om 14 uur lijkt de file minder en gaan we weer verder.
Buiten is het inmiddels zonnig en warm.
Het glooiende landschap is prachtig met de goudgele korenvelden en kleine dorpjes met witte huizen en oranje daken.

Giliam krijgt steeds meer last van draaierigheid. Dus om 15 uur stoppen we bij de Querfurther platte. Helaas zit hier het toilet gebouw dicht. Even een kopje koffie en weer verder. Nog 51 km te gaan.

De 51 km duren toch nog lang. We moeten door Halle en daar zijn veel wegwerkzaamheden en opstoppingen. We komen wel heel dicht langs het vliegveld Halle/Leipzig.

Om 16.30 zijn we bij ons hotel Loginn Achat.
Een modern , nieuw hotel.
Jeremy en Giliam hebben een kamer en wij ook. Niet naast elkaar .
Er is airco op de kamer en dat is fijn , want het is nu 26 graden buiten.

Jacco en ik lopen nog een keer terug naar de auto om wat spullen te pakken en dan gebeurt het...mijn been stapt mis en ik lig languit op de straat..omdat ik probeer niet op mijn hand te vallen, kom ik met mijn kin op de stoep 😓😥

Dus schaafwond en kapotte knie.
Snel schoongemaakt en wat koude op .
Maar knapper wordt ik er zo natuurlijk niet op.
Onze pest trollen zitten kennelijk nog steeds in onze buurt.

Om 18 uur willen we gaan eten bij de Globus. Maar grote tegenvaller, ze hebben enkel nog belegde broodjes.

Dus naar het centrum van Leipzig. Wat een grote stad. Met veel haveloze oude gebouwen, hypermoderne en heel veel grote statige barokke gebouwen.

We eten bij PizzaRoma.
De pizza,s zijn enorm groot. En lekker. En slechts 4,50 per pizza.

Binnen is het alleen wel super heet en het buitenterras zat al vol.
Dus bijna doorweekt rollen we terug naar buiten.

Bij het hotel terug willen we buiten koffie drinken, maar ook daar geen plek. En de ruime binnenplaats vol stoelen hebben ze afgesloten:-(
En dan blijkt er ook nog eens geen koffie meer te zijn. Nou hoe krijg je mij chagrijnig.

We drinken in de lounge toch wat fris en gaan dan naar onze kamers.
Ik heb inmiddels een hele zere knie en zeer hoofd. Dus hopelijk gaat dat morgen beter.
Ook Giliam is beroerd en moe .

Morgen gaan we om 9 uur ontbijten en daarna door naar Cerny Dul Tsjechië.

Welterusten allemaal.

Jeetje zeg wat een narigheid allemaal. Hopen dat op jullie vakantie bestemming het allemaal beter gaat.

Ingrid van Zeist 2019-08-09 21:49:46

Tjonge wat een dag. Mag hopen dat het geluk wat meer jullie kant op draait zeg . Ik wens jullie een goede nacht en een rustige rit morgen. Als jullie eenmaal daar zijn eerst maar eens bijkomen en ontspannen. Xxxx

Cathelijne Biezeman 2019-08-09 22:28:02

Wat een dag nu lekker slapen en ik gooi paar geluks momenten naar je toe dikke knuf

Miranda 2019-08-10 00:15:07

Wat een nare dingen toch, vooral het vallen en de draaierigheid van Giliam. En dan stapelen de andere ongemakken gauw op, zul je altijd zien. Hopelijk hebben jullie wel een goede nachtrust gehad en gaat de reis naar je vakantiehuis vandaag een stuk soepeler en vlotter. Heel veel knuffels van Joke en mij, ik reis in gedachten met jullie mee. XXX