Een rust zon ☀️ dag.

Tsjechië, Černý Důl

Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker ..te licht op de slaapkamer.
Maar ik had echt geen zin om op te staan. Dus hoofd onder t laken en toch doorgeslagen tot 9 uur.
Jacco was er al eerder uit.

Buiten is het lekker , maar nog bewolkt.

Vandaag is Joke jarig. 76 jaar. Een dag met dubbele gevoelens. Ons hart is een beetje in Zoetermeer en een beetje hier.

Om 10 uur is ook Giliam wakker.
Inmiddels is het zonnetje er .
We gaan ontbijten op het terras.
Er zitten wel vrij veel wespen helaas.
De beheerder heeft gister een nest weggehaald.

Na het ontbijt gaan we zwemmen. Giliam is er als eerste in.
Het water is aangenaam , maar ik spring er niet ..hupsakee ..in :-) .

De boys natuurlijk wel.

Tegen 14.30 uur heeft Giliam opeens heel veel last van zijn hoofd en van zijn ogen.
We denken dat er teveel chloor in het water zit.

Giliam gaat even slapen.
Jeremy let op hem en op het huis , dan kunnen Jacco en ik even boodschappen doen in Vrchlabi.

We halen ook lekkere worst croissants en wat Radler.
Als we om 16.15 terug zijn , is Giliam net weer wakker.

Het croissantje is heerlijk.
Giliam voelt zich gelukkig ook weer wat beter.

Na nog wat geluier ..gaan we rond 18.00 uur richting Rudnik naar Herman om te eten. Ook een favoriet restaurant van vorig jaar.

De mannen nemen alle drie de Mixed gril en ik de biefstuk met spek en ei.
Het smaakt overheerlijk goed.

We sluiten af met palatschinken met ijs en voor Giliam een medovnik.
En direct bij het dessert weer cappuccino bestelt,anders krijg je dat niet meer. Dat zijn ze hier niet gewend.

Na het eten rijden we nog even langs de kaufland , in de hoop daar een duikbril te vinden. Giliam is de zijne vergeten en krijgt last van zijn ogen in het zwembad.
Helaas hebben ze er geen.

Thuis gaat Giliam toch nog even afkoelen in het zwembad.

Helaas kun je vanwege de vele muggen hier s,avonds niet echt buiten zitten.
Dus om 21.00 uur verhuizen we naar binnen.

Lekker douchen en omkleden.

Het was een fijne relaxdag en ons vakantie gevoel komt steeds meer tevoorschijn.
Plannen voor morgen hebben we nog niet.

Welterusten.

Wat een lekker dagje, met heerlijk luieren, zwemmen en ontspannen, met op de achtergrond ook de gedachten aan Joke en papa Willem, die de verjaardag van Joke thuis beleven. Hopelijk kunnen ook zij genieten van een klein feestje met familie en vrienden.

Lenie van der Aart 2019-08-11 22:09:48

fijn om te lezen dat je een lekker dagje heb gehad zonder al te veel gekkigheid en de pechmonsters die jullie achter na zaten xxx

miranda 2019-08-11 22:38:12

Klinkt als een prima vakantiedag 🌞👌🏻

Cathelijne 2019-08-11 22:49:16

Wat heerlijk dat jullie vandaag zo genoten hebben. Met nog ee beetje pech in de aanloop van de vakantie, is het toch heerlijk om te lezen van jullie moke, lekkere en gezellige momenten . Joke heeft en fijne verjaardag kunnen vieren. Zij en ook de vader hebben fijn kunnen genieten van deze dag. Fijn vervolg van de rest van de vakantie. Hopelijk elke dag wat beter. Liefs van Arie en Annie.

An bedeker 2019-08-11 23:11:57

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Fijn te lezen dat de verjaardag van Joke mooi was. Wij genieten hier nog even verder.