Verhuisdag naar nieuw appartement.

Portugal, Monte Gordo

Wat een vreselijke K....nacht!
Ik had het stervens koud. Zelfs 2 pyamashirts en sokken aangedaan. Maar lag nog te bibberen. En de bed bank lag als een plank beton. Nog erger als de bedden in Vrachlabi.
Om 7.15 uur hou ik het niet langer uit.

Ik kleed me aan in de douche. Geef jacco mijn deken..kan hij hopelijk nog even warm slapen.
En ga met camera richting strand.

In het straatje naast ons appartement zit een coffee-tiek..daar kun je koffie uit de muur halen. Ik neem een espresso en loop naar t strand. Er is net een hevige regenbui geweest..dus alle bankjes zijn nog nat. Maar de zon breekt wel door .
In de zon drink ik mijn koffie en geniet van de zeelucht en de stilte bij het strand.
Via de nieuwe houten vlonder loop ik naar de vissersbootjes . En vanaf daar langs de vloedlijn over het strand naar Dunamar. Op een aantal hardlopers en wat vissers na..is het strand leeg en verlaten.
Via de duinen en de houtvlonder loop ik weer terug .
De houten vlonder is mooi. Maar nadeel is dat alle strandtentjes en strandopgangen weg zijn. Dus je moet hoe dan ook een stuk lopen om of op of af het strand te gaan.
Om 9.15 uur ben ik weer in het appartement.
De jongens zijn net wakker.

We koken water in een pannetje voor thee en koffie. Dan haal ik broodjes bij de bakker.

Opa belt om te zeggen dat Lisette..hun schoonmaakhulp...ook nog een appartement weet die te huur is.
Deze is aan de boulevard en heeft 2 slaapkamers.
We spreken af dat we dat om 16.oo uur gaan bekijken.

Na het ontbijt probeer ik de speciale wellness douche uit.
Die is geweldig . Super heet en ik heb sterk de neiging hier de hele dag te blijven staan. Wat maakt dit veel goed.

We gaan met ons 4 naar het strand . De zon schijnt ...maar er staat een stevige wind.
Dit weerhoudt Giliam er niet van in de zee te gaan tot aan zijn knieën. En zichzelf in te graven in het strand.
We drinken bij Praia e Sol aan de boulevard wat en lopen dan nog even langs de vissers.

Opeens begint het te regenen. Dus uursnel naar het appartement.

Terwijl de boys ook de wellness douche gaan uit testen..gaan jacco en ik even naar Villa real voor wat boodschappen.
Om 15.35 zijn we terug en pikken we de boys op.
We lopen naar Honorato..het gebouw waar het appartement van Lisette is. Daar staat (o)papa te wachten op ons.

Het appartement is op de 1e verdieping en heeft 4 balkons ,2 slaapkamers,2badkamers en zeezicht.
Het ziet er keurig en ontzettend ruim uit.

We kunnen er ook gelijk al in.
Geweldig.
We gaan dus snel terug naar het andere appartement om daar alles in te pakken.

Om 17. 15 zijn we zover. We rijden naar papa en joke om daar de sleutel te brengen. Die gaat papa terug brengen naar Victor.

Om 18.45 zijn we weer terug . We zetten de laatste spullen in het nieuwe appartement. En gaan dan naar Oceano om te eten. .
Jacco en Jeremy nemen pizza salami . Ik pizza Hawaï en Giliam gegrilde kip.

We krijgen ook nog bruchetta van het huis.
De pizza is heerlijk. De kip ook.
Als dessert nemen jacco en ik creme tart en Giliam chocolade mouse. Jeremy neemt het laatste stuk caramel pudding. Het is heerlijk. Homemade zegt de ober.
Bij de rekening krijgen Jacco en ik nog een glaasje port.
Dan gaan we tevreden en met volle buikjes naar ons "huis" .
Inmiddels is er een enorme sterke wind gekomen.
Alle reden dus om binnen te blijven.

Leuk om je verslagen weer te lezen. En blij dat het tweede appartement aan alle wensen voldoet.

Wim van der Aart 2018-02-28 17:13:21

Op zich wel een mooie dag, na die slechte , koude nacht. Driedubbel aangekleed, dat is de moeite. Gelukkig is het vervolg wat beter. koffie,ontbijt en super-de-luxe douche. En dat jullie nu een beter appartement hebben, dat draagt ook bij aan jullie vakantiegevoel. Ga maar lekker zo door.