Dag 34. Agay - Cagnes-sur-Mer

Frankrijk, Cagnes-sur-Mer

Vandaag gereden: 55 km. Totaal gereden: 1503 km.

Na een goede nachtrust zijn we om half acht vertrokken voor onze laatste etappe van deze vakantie. Het is wat fris dus Jo doet haar jasje aan. Die kan echter snel weer uit want er zitten wat venijnige klimmetjes in de eerste kilometers. We fietsen langs de zee en het uitzicht is fantastisch. Ook al komen we langs lage muurtjes met steile afgronden Jo trekt rustig door vandaag. Het is redelijk rustig op de weg wat waarschijnlijk komt vanwege het feit dat de meeste Fransen vrij zijn vandaag. We passeren Theoule-sur-Mere en hebben dan de ergste klimmetjes gehad. Via Cannes, Juan-les-Pins en Antibbe bereiken we Cagnes-sur-Mer en hebben we de afgelopen dertig kilometer heerlijk langs boulevards en stranden gereden met het windje in de rug en de zon in het gezicht. Dan nog vijf kilometer het binnenland in omhoog en komen we op de camping die onze verblijfplaats wordt voor de komende week. We zijn blij dat we het gehaald hebben en ik ben supertrots op Jo dat ze ondanks dat ze het klimmen haat het toch heeft gehaald. Jo belt haar moeder omdat ze jarig is en zo horen we ook over de aanslag in Nice. Dat tempert toch wel een beetje de blijdschap over het beëindigen van de reis. Jo ligt nu bij het zwembad en zal als ze terug is nog een stukje schrijven. Ik wil iedereen die een reactie heeft geschreven bedanken daarvoor en voor alle volgers hoop ik dat ik een beetje de sfeer van onze reis heb kunnen weergeven.

Dan nu het nawoord van Joke.

Hallo allemaal, ook ik wil jullie in de eerste plaats allemaal bedanken voor jullie support. Dat doet een mens goedπŸ‘ zeker als je wel eens een dagje hebt dat je denkt is dit nou echt leuk??? Maar ik moet zeggen dat ik in de 5 weken dat we onderweg zijn geweest ik 3 dagen heb gehad, dat ik het even echt niet zo leuk vond!! En dat is dan zacht uitgedrukt.!!! Maar dan is er 1 persoon die mij elke keer weer aan het lachen krijgt en me onverwaardelijk is blijven steunen. Mijn nicht apte me al van: jij moet wel heel veel van die man houden. En ja dat doe ik ook en dankzij hem ben ik hier ook gekomen. Ik ben blij dat we het hebben gehaald. Ik vond het een super ervaring en ben ook heel blij dat we het hebben gedaan. Om nooit te vergeten. Marius had gehoopt dat ik na deze ervaring elk jaar met hem enorme bergen zou gaan bedwingen....... Helaas dat gaat niet gebeuren. Bergen bedwingen is voor mijn gevoel soms een totaal nutteloos iets, zeker als het belachelijk stijl omhoog en omlaag is, zodat je totaal geen oog hebt voor de omgeving.Maar de natuur is zo mooi, als je "normale klimmetjes en afdalingen" hebt. Dan is het genieten. We zijn dan ook heel blij dat we na Arles nog langs de Cote d'azur zijn gereden zo anders als de rest, maar zo mooi. Nou lieve mensen, we gaan nu nog een weekje lekker luieren. En dan zitten we vanaf 24 jullie weer in Nederland. Hopelijk dat het daar dan ook eindelijk mooi weer is. Bedankt allemaal en tot gauwπŸ’‹πŸ’‹πŸ˜˜πŸ˜˜

Nou wat een prestatie hebben jullie geleverd. Petje af hoor, vooral voor jou Joke! Nu nog een weekje genieten daar. Zien jullie snel weer! X

Ger en Anita 2016-07-15 17:50:11

Ik wens jullie nog een fijne week. Xx

Esther 2016-07-15 18:48:50

Hallo toppers!! Goed gedaan!! En nu lekker vakantie vieren. Trots op jullie hoor!! Tot gauw in Nederland. Xxxxx

B&B 2016-07-15 19:17:06

Nou super hoor ik doe het jullie het niet na Geniet van jullie welverdiende luie week en neem aub de warmte mee🍺🍷

Simone 2016-07-15 21:55:38

Waaaanzinnig goed gedaan, petje af, vooral voor jou Joke ! Nu heeeerlijk een weekje luieren, geniet er van, komt vast goed. Tot over drie weken ! Dikke knuf, liefs van ons, XXxx.

Hielke & Nelly 2016-07-15 22:54:45

Ik heb genoten van jullie reisverslagen en heb bewondering voor de geleverde prestatie. Vooral de eerste weken moeten zwaar geweest zijn met al die regen. Jammer dat jullie er zijn en de verslaggeving dus stopt. Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat zo'n vakantie inderdaad helemaal niets voor mij is. Verder wil ik jullie nog een heel fijne laatste vakantieweek toewensen met veel mooi weer zodat er lekker uitgerust kan worden van alle vermoeienissen. Goede terugreis en groetjes, Gertrude

gertrude 2016-07-16 11:16:58

Gefeliciteerd met je moeder en wat goed van je en zeer zeker heb je een geweldige vent, ik ook hoor ha, ha maar we zijn trots op jullie en wensen jullie nog een super week toe en tot snel xx😍😎😁

Ad en Carla 2016-07-16 18:53:50

Heel knap en moedig. Geef mij de auto maar. Fijn, dat alles goed is gegaan en geniet van jullie laatste week. Bedankt voor het meenemen op jullie reis. Dikke kus en tot gauw

Marquerita 2016-07-17 12:30:37

Klasse gedaan. Zeker iets om nooit te vergeten. Fijne week nog

Erik 2016-07-18 09:15:52

YeahπŸŽ‰πŸ™πŸ‘πŸ‘πŸ’gehaald πŸŽ‰πŸŽŠπŸŽˆecht geweldig 🎢🎡🚡🚴ik vind het zoooo knap ..... En nu mogen jullie lekker luieren, hangen, zonnen, drinken de hele dag door ....πŸ’ en omdat jullie natuurlijk toch willen bewegen lekker baantjes trekken in het zwembad ....🏊 want die beentjes moeten in beweging blijven 😜 hele fijne vakantie !!😎 en tot volgende week

Ben en siets 2016-07-19 15:34:06

Een fantastische prestatie.......gefeliciteerd. Het is nu ook mooi weer geworden in NL eindelijk. Hier in Nijmegen is het 4-daagse geweld losgebarsten.....ook heel apart. Ik hoor net dat het vandaag(20 juli 35o C kan worden. Tot ziens,