Dag 1. Rondje vanuit camping de Jutberg (46 KM)

Nederland, Laag-Soeren

Vanmorgen om effe voor acht zijn we vertrokken naar Laag-Soeren om vanaf de camping de Jutberg een rondje te gaan fietsen. Gelukkig had ik donderdag gelezen dat vandaag de tweede etappe van de Giro hier in de buurt rondreed. Ik had namelijk een paar maanden geleden al de routes gemaakt en nu bleek dat de route van vandaag en morgen precies over het parcours van de Giro zouden gaan. Dus vandaag maar de route die eigenlijk voor morgen was en morgen naar Deventer in plaats van de Posbank. Om negen uur kwamen we aan op de camping en zijn we gelijk gaan fietsen. Het was heerlijk rijden door het bos. Omhoog bij de Posbank en daarna lekker afdalen. Bij Velp steken we de IJssel over en gaan we richting Doesburg. Op een terras in de zon nog even een capu en na ons ingesmeerd te hebben gaan we verder. Na Doesburg fietsen we over het dijkje richting de veerpont bij Dieren. De schipper had vandaag geen goeie zin en liep alleen maar te brommen. Hij had geen wisseldgeld genoeg, hij was al sinds dinsdag aan het werk en het was druk. Eigenlijk had hij dus geen moer aan zijn leven. In Dieren zijn we nog even bij de Spar inkopen wezen doen en daarna gelijk doorgegaan naar de camping. Ingecheckt, het bier koud gezet, gedoucht en vervolgens bier met ballen gaan nuttigen bij de campingbar. Joke ligt nu voor oud vuil bij de Pod. Ik kreeg daar zo'n inspiratie van en ben dus ook maar even gaan liggen. Heerlijk was het. Na ons ontwaken was het bier koud genoeg en hebben we er dus maar een paar tot ons genomen. Joke was vandaag kokkin en bereide een lekkere pastamaaltijd voor ons. 'S-avonds nog even wat gelezen en zijn we heerlijk gaan slapen.