Dag 2. Sint Oedenrode - Gameren (44 km).

Nederland, Gameren

Vannacht heeft ons nieuwe tentje een goed test ondergaan hij is regen en hagelproof!!!
Het was behoorlijk slecht weer vannacht, we waren erg benieuwd of de tent waterdicht zou zijn, nou dat is hij, er is genoeg water op gevallen.
Gelukkig hadden we vanmorgen alle tijd, we hadden nl. al bedacht dat we eerst rustig zouden genieten van de ochtend en pas rond de middag te vertrekken, dus de tent kon mooi drogen.
Gister hadden we al online verse broodjes besteld via de camping, wel modern allemaal hoor, je kunt dit alleen maar online doen, dus jammer voor al de mensen die niet zo bedreven zijn met al die moderne technieken.
Het klinkt nu alsof ik al heel oud ben (voor sommige ben ik dat ook ; ) ) maar zonder internet kom je dus niet zover meer tegenwoordig en ik kan me voorstellen dat dat voor de nog oudere generatie soms wel lastig is.
Maar gelukkig heb ik een man die dat allemaal geweldig vindt en ik kreeg dus heerlijk verse broodjes met gebakken ei en ontbijtspek.
Wat hebben we het toch goed, lekker buiten in de zon genieten van een ontbijtje bij ons tentje, hoe mooi kan het leven zijn.
Maar schijnbaar zijn er heel veel mensen die daar anders over denken, we worden regelmatig aangesproken door mede-kampeerders (uit caravans en campers) of we de nacht wel goed zijn door gekomen en of we het droog hebben gehouden of nog mooier, een Engelse dame kwam vragen of we vannacht in onze auto zijn gaan schuilen. We hebben zo het gevoel dat ze medelijden met ons hebben, maar we vinden het gewoon echt leuk.
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik heeeel lang geleden ook altijd dacht, och wat zielig als ik mensen met fiets vol bagage op vakantie zag gaan.
En nu worden wij ook zo bekeken, wel grappig, maar we zijn juist helemaal niet zielig. Heerlijk om samen op het fietsje rond te rijden en ergens overnachten, altijd gezellig.
Om iets over 12 vertrekken we met de tassen weer volgeladen, alles zit er weer droog in.
Het is vandaag wel drukkend warm en heiig, wel een verschil met gister toen was het mooi helder weer, strak blauwe luchten en nu dus overal sluier bewolking.
We rijden richting Schijndel, we komen eerst langs De Wit de kampeerwinkel, daar hebben we de afgelopen jaren al regelmatig een bezoekje gebracht en de nodige euro's uitgegeven.Terwijl we richting Schijndel rijden kijkt Marius rond of hij toevallig een Kia Sportage ziet staan met caravan, van Jan uit Schijndel, hij heeft hem onderweg naar Santiago ontmoet en hij denkt inderdaad de auto met caravan te zien staan.
Bij Schijndel is er een omleiding, het hele dorp is afgesloten en uitgelopen om naar het een of ander feestelijk gebeuren te gaan, er is muziek, demonstratie's, kraampjes met allerlei spulletjes om te (ver)kopen.
Het lijkt wel of heel Brabant hierheen onderweg is.
Zo rustig als gisterochtend onze start was zo druk is het nu, auto's, fietsers, lopend, van alle kanten komen ze in grote getale aan. Wij proberen met onze bepakte fietsen er langsheen te rijden, erdoorheen is niet te doen.
Het is een hele happening, maar zoals later zal blijken heeft bijna elk dorp onderweg wel een activiteit georganiseerd op deze laatste vakantiedag.
We rijden richting Heeswijk Dinther, daar vandaan door naar Kaathoven en Vinkel en dan verder naar Nuland.
Op sommige plaatsen is de lokale bevolking nog niet helemaal fit en nuchter, er wordt nog opgeruimd in sommige tenten waar gisteravond het bier rijkelijk heeft gevloeid, terwijl op sommige plaatsen de kermisgasten alweer zitten te wachten op de klanten.
Eén en al bedrijvigheid in de dorpjes dus, tussen door hebben we lange rechte dorpsweggetjes waar het heel stil is en we kunnen genieten van de maisvelden, nog meer maisvelden en voor de verandering maisvelden. Daar komen we geen kip tegen, wel kippenbedrijven (met bij behorende luchten), pas tegen de tijd dat we bij het pondje naar Alem komen lijkt het of alle fietsers wakker zijn geworden en massaal naar Alem zijn vertrokken.
Sommige hebben schijnbaar haast en terwijl we staan te wachten op de pont dringen ze zich naar voren. De pont staat vol met fietsers, ongelofelijk veel, je vraagt je af waar gaan die mensen allemaal naar toe?
Aan de overkant schieten een aantal elektrische fietsen ons voorbij, die wij vervolgens even later weer inhalen, dat voelt wel goed met bepakking toch nog lekker ontspannen de elektrische mede-fietsers voorbij gaan. Voor we het weten zijn we alweer bij de eierrotonde, voor mensen hier uit de buurt welbekend, gelegen tussen Kerkdriel en Rossum.
Marius spring van zijn fiets en besluit dat we nog even moeten eten voordat we thuis zijn, dus gaan we in de berm zitten genieten van het door hem gemaakte stokbrood vanmorgen voor ons vertrek.
Uitkijkend over de appelboomgaard zitten we op het picknickkleed ons stokbrood te verorberen met daar bij een flesje vruchtensap, terwijl we daar zitten, zo dicht bij huis besef ik me hoe simpel geluk kan zijn.
Voordat we door naar huis rijden maken we nog een korte stop in Zaltbommel om daar nog een ijsje te eten als afsluiting van weer een fantastisch fietsweekend.

En dat is weer een top-weekend ! Komend weekend wordt het slecht weer, kan me voorstellen dat jullie dan ff overslaan.... XXxx