Dag 32. Grimaud - Agay.

Frankrijk, Agay

Vandaag gereden: 40 km. Totaal gereden: 1448 km.

Vanmorgen om half acht zijn we vetrokken voor een tripje van een kilometer of veertig. Gelijk na de camping komen we op het fietspad wat langs de zee loopt en dat houden we zo de hele dag. Niet het fietspad helaas maar wel het uitzicht op zee. De wind is ons vandaag ook gunstig gezind want met windkracht zes in de rug fietst het perfect. Zelfs de kleine klimmetjes zijn geen probleem. Na St. Raphael houdt het fietspad op en moeten we op de weg. Het is wel druk maar er wordt goed rekening gehouden met ons. Onderweg nog wat te drinken gekocht en op een rustig plekje met uitzicht op zee ons croissantje zitten opeten. Het gaat als een speer en voor we er erg in hebben zijn we in Agay. Op de camping is het druk maar we hebben een plekje. De grond is echter droog en de wind blaast behoorlijk dus de stofwolken dwarrelen om ons heen. We gaan nog even een stukje wandelen langs het strand waar we gezandstraald worden i.v.m. de harde wind. Na terugkomst op de camping wat zitten lezen en daarna wat gegeten. Vanavond zou er een groot vuurwerk zijn maar helaas is dat, wederom door de wind, afgelast. Morgen blijven we ook nog hier en zullen we eens kijken hoe de nationale feestdag wordt gevierd.

Wat lekker voor jullie wind in de rug. Zag in de tour al dat je renners in waaiers reden door de harde wind. En morgen de finish 6 km eerder door de wind. Hoop dat jullie er morgen voordeel van hebben. XX

Esther 2016-07-13 21:23:47

Het zit er bijna op voor jullie. Ja de wind is heftig.....zelfs de etappe(de klim op de Mont Ventoux) van morgen in de Tour de France is mn vanwege de wind op de Mont Ventoux met 6 km ingekort. Dat wil wel wat zeggen want dat gebeurt niet gauw. Nog veel s6 in de laatste etappes.

Henk/Tina 2016-07-13 21:35:26

Hey ..... Lees ik dat goed de zee .... Echt geweldig dat jullie zo ontzettend veel gefietst hebben ..... Joke ik herken je straks niet meer helemaal gestroomlijnd ..... Wind in je haren ....bruin .... Hoe moet je het redden hier achter de balie ..... Woon werkverkeer is natuurlijk een eitje .... Denk dat je in je pauze misschien nog even een rondje gaat doen ...... Maar eerst nog genieten hoor van je vrijheid .....groetjes en liefs πŸŒžπŸŒβ˜€οΈβ›…οΈπŸŠπŸ„πŸΊπŸ»πŸŽ£πŸ·πŸΉπŸ΄πŸ¦