Dag 5. Roetgen - Sankt Vith.

België, Sankt Vith

Vandaag gereden: 63 km. Totaal gereden: 255 km.

Vandaag lekker uitgeslapen want er stond (met de nadruk op stond) een ritje van maar 20 km gepland.
Na ampel beraad besloten we, omdat het heel slecht weer zou worden in Monschau, maar door te fietsen naar Sankt Vith. Voordat we vertrokken moest ik echter eerst op zoek naar een nieuwe USB-kabel voor mijn fietscomputer. De ouwe deed niks meer. Op naar het dorp en, voor de zekerheid, twee kabels gekocht. Om elf uur gingen we op de fiets. Gelijk na de camping een klim en daarna nog een kilometer of 10 vals plat. Eenmaal boven gaan we lekker op en neer en dan begint het te regenen. Niet echt schokkend maar genoeg om de regenkleding aan te trekken. Koffiedrinken blijft een moeilijke zaak langs deze route bijna alles is dicht. Gelukkig vonden we een frietkot waar we lekkere koffie en een bakkie friet hebben gegeten. Onderweg kwamen we behoorlijk wat grote slakken tegen die zo voor een voorgerechtje kunnen worden gebruikt. Dan komen we bij een omleiding omdat ze 16 km Vennenbahn aan het asfalteren zijn. Hartstikke leuk voor de mensen die na 1 juli daar gebruik van kunnen maken maar wij moeten nu heuvel op en af. En er zitten behoorlijk steile bij. Dan besluiten de weergoden om ons eens even goed te pesten. Het komt echt met bakken uit de hemel. Zo slecht zijn we toch niet dat we dat verdiend hebben. Eerst schuilen ander een boom maar we worden daar net zo nat dus doorfietsen maar. Dan eindelijk zien we de camping en klaart het op. Naast de camping staat een restaurant en we willen onszelf verwennen vandaag. Helaas de tent gaat morgen pas open. Dus door naar de camping. Na het opzetten van de tent ga ik douchen en Jo lekker in de zon zitten. Jo vraagt aan iemand waar de winkels zijn en die zegt een kilometer of twee omhoog maar niet steil. Nou, ik dus boodschappen doen. Als je fietst beleef je steilte toch anders dan in een auto blijkt maar weer. Zeker 8 tot 9 pct. Als ik terug ben gaat Jo douchen en neem ik vast een Leffe. De campingbeheerder komt langs om af te rekenen en dan barst het noodweer weer los. Inmiddels is het weer droog en gaan we maar eens kijken of we nog wat eten kunnen klaarmaken.

Wow ik vind het fantastisch wat jullie doen. Na regen komt zonneschijn. Super veel succes

Esther 2016-06-16 21:08:52

Het zit jullie echt niet mee qua weer😩😩 qua koffie☕️Qua restaurant 🍴 Des te lekkerder smaakt het wanneer het wel lukt moet je maar denken. Trots op jullie!!!👍👍💋💋

B&B 2016-06-16 21:53:34

Nou jullie hebben niet echt goed weer we duimen dat het beter wordt nog vele rij plezier 😉

Ad en Carla 2016-06-16 22:09:18

Ongelooflijk wanneer houdt het op met regenen .....😰😨😱 inderdaad jullie verdienen vanaf nu gewoon lekker zonnig weer 😎 het ziet er heel gunstig uit .....groetjes en liefs