Dag 19 Loupiac - Labouheyre

Frankrijk, Labouheyre

Vandaag gereden 89 km - totaal 1342 km.

Het was zo rustig hier op de camping dat ik zelfs niet ben wakker geworden van vogeltjes of zo. Ontbeten en daarna die vermaledijde heuvel af. Ging lekkerder dan gisteren omhoog. In Loupiac nog brood en pain rasin gekocht en gingen we weer de brug over die we gisteren ook al hadden bereden, alleen dan vanaf de andere kant omdat we verkeerd zaten. Hier en daar nog druivenranken en dan duikt het bos op. Ellenlange wegen met links bos en rechts bos. Even ons broodje opgegeten en weer door. Dan breekt er een spaak van Bert zijn achterwiel die we provisorisch repareren en hopelijk in onze halteplaats kunnen laten fixen. Onderweg komen we nog wat historische pelgrimkerkjes etc. tegen. In Moustey passeren we het punt waarop er nog maar 1000 km zijn te gaan. Na het vullen van de bidons bij de plaatselijke shoarmaboer gaan we weer op pad om vervolgens wederom over kaarsrechte wegen met of niks of mais om op uit te kijken. Na te zijn gearriveerd in Labouheyre op zoek naar een fietsenmaker. Helaas, morgen hopelijk meer geluk in Dax. Op de municipal camping maar ergens gaan liggen want er is geen beheerder. Gedouched, gegeten en te bed. Morgen een uurtje eerder op zodat we op tijd in Dax zijn voor de fietsenmaker.

Kreun, wat weer een pech.... XXxx

Hielke en Nelly 2015-06-06 17:11:28

Haha! Kijk hem lekker oneerbiedig tegen die pelgrim aan hangen. Nog 1000km mannen, ik ben echt supertrots op jullie maar zie nog geen baarden!