Dag 12 Moree - Vouvray.

Frankrijk, Vouvray

Vandaag gereden 83 - totaal 821.

Vanuit een bewolkt, en af en toe een spatje regen, Moree vetrokken richting Tours. Een leuke route tot we Vendome zijn gepasseerd. Daar beginnen weer die ellenlange velden met, je raad het al, graan. In Vendome nog even langs de St. Jacques-kapel (niet omdat we dat nou zo graag wilde, maar het lag aan de route). Vanuit Vendome zouden er een tweetal omleidingen zijn. De eerste was er niet meer maar de tweede wel. Evenwel ook de omleidingsroute was barree. Weer zoeken en toch maar besloten de afgezette weg in te gaan. Bleek helemaal aan het eind van de weg een nieuw stukje asfalt te zijn gelegd. Daar zijn nu onze bandensporen in vereeuwigd. Eindelijk weer terug op de route en op zoek naar een winkel voor lunch. Niks te vinden tot in Authon waar er gelukkig een bakkertje open was. Verder was er niets te koop zelfs geen water. Dan zien we eindelijk de eerste druivenranken verschijnen. Dat moet natuurlijk op de gevoelige SD-kaart worden vastgelegd Vlakbij Vourvray eindelijk een Super U gevonden. Wat te drinken gekocht en door naar de camping municipal. Vlak voor we er zijn zien we gelukkig een supermarkt. Dus eerst tent opzetten, douchen en winkelen. We hebben besloten onszelf vanavond te verwennen met een BBQ. Bert heeft hem prima aan de praat gekregen en we hebben lekker gegeten. Dat was het voor vandaag en tot morgen maar weer lieve kijkbuiskindertjes.

Hoi topper, wat fijn dat het allemaal goed gaat ! En de blog leest lekker weg hoor en de foto's geven een prima indruk weer. Morgen wel een rustdag ? Liefs van deze twee vakantie-vierende-kijkbuiskinderen ! XXxx

Hielke en Nelly 2015-05-30 10:33:57

Ze zullen wel blij zijn met die hooligans uit Nederland. De weg vernielen. Schandalig! Leuk verslag weer. Liefs uit Delft