Dag 7. Troisvierges - Thionville.

Frankrijk, Thionville

Vandaag gereden: 88 km. Totaal gereden: 372 km.

Na.een heerlijke nachtrust en een ontbijtje gaan we weer op pad. Onderweg naar de route besluiten we i.v.m. het naderende slechte weer en de vele klimmeters om het eerste stuk vandaag met de trein te gaan. Aangekomen op het station ga ik kaartjes kopen terwijl Jo staat te beppen met een Luxemburgse bijna tandloze dame.
Ik schrok wel even van de prijs. Ik moest wel 4 euro aftikken. Voor dat geld kun je twee uur onbeperkt reizen met trein of bus. Voor 4 euro pp 24 uur. Jo kreeg van de dame te horen dat op 23 juni de natonale feestdag is en men dan voor de prijs van 1 bier de hele dag kan drinken. Er komen dan ook veul Nederlanders die dag. Maar daar is de trein en op naar Ettelbruck. Vandaar gaan we op de fiets naar Alzingen. Leuke route met af en toe een klimmetje. We gaan dwars door Luxemburg stad wat wel wat stevige klimmetjes met zich meebrengt. We lassen een lunchpauze in en gaan dan door naar de camping. Vlak voor de camping vervliegt onze hoop op een regenloze dag. Eindelijk zien we de camping en van blijdschap maken we een selfie in de regen. Dan komt de grote deceptie. We komen er niet in. Een geblondeerde opgemaakte kakmadam vondt dat wij daar niet kunnen staan i.v.m. de wateroverlast op de camping. We krijgen niet eens de gelegenheid om zelf te gaan kijken en we kunnen gaan. Dus besluiten we maar op zoek te gaan naar een alternatief onder het genot van een bak koffie bij de luxemburgse Eddy Wally. De hotels in de buurt zitten vol of willen geen fietsers dus door naar de volgende plaats met hotel. Helaas, hotel gesloten. En op weg naar de volgende stad. Gelukkig maken we zo toch nog wat klimmeters. Aangekomen in Durlange blijkt dat er net dit weekend een muziekfestival is. Alles vol dus. En weer op weg, nu naar een camping. Bij een splitsing blijkt dat we net zo goed naar Thionville kunnen rijden omdat dat qua kilometers niet zo heel veel maakt. Aangekomen in Thionville bij de camping zien we dat er ook hier feesten zijn en vrezen we het ergste. En ja hoor bij de camping staat het bord "complet". Toch maar vragen. Het was voor tenten nog wel mogelijk om te komen staan. Gelukkig. Het was inmiddels kwart over zeven en we waren wel toe aan een drankje. Dus snel wat eten en douchen na de tent opgezet te hebben, en even de stad in voor een paar biertjes. Alles toch nog goedgekomen dus en twee dagen ingelopen op het schema.

Damnnn dit klinkt zuur, wel fijn dat je extra kilometers maakt, maar toch haha