Dag 36 Rabanal del Camino - Ponferrada

Spanje, Ponferrada

Vandaag gereden 39 km - totaal gereden 2143.

Vandaag op weg naar Cruz de Ferro. Vanuit onze startplaats 8 km klimmen. De weg omhoog ging lekker en binnen een uur stond ik bij het kruis. Na alle verhalen die ik er van had gelezen vond ik het allemaal niet zo bijzonder. Toch heb ik twee dingen achtergelaten. Een keramiek poppetje wat ik in België onderweg heb meegenomen. En een hart gemaakt door Joke. Ik heb er de namen van onszelf en van de kinderen met hun dames en de drie kleinkinderen opgezet. Uiteraard de onvermijdelijke foto bij het kruis en maar weer door naar het laatste steile klimmetje voor de afdaling. De afdaling was op zich goed te doen al moest je wel goed opletten dat je niet in een gat reed. Door een klein dorpje heen, El Acebo, en weer door via hoopjes haarspeldbochten. Beneden aangekomen koffie met gebak op en door naar Ponferrada. We wilde kamperen bij de auberge maar het onkruid staat ongeveer een meter hoog dus toch maar een bedje genomen. Gezellig met zijn vieren deze keer. Nog even de stad in voor een foto en biertje en een hapje. Na terugkomst nog even met een paar Belgische wandelaars zitten praten en nu gereed voor een hopelijk goede nachtrust.

He lieverd, wat een mooie foto van jou!! Dank aan Bert hiervoor, je ziet er goed uit! Nog een paar dagen en dan zit het er op!!! Dan kun je langzaam aan gaan bedenken wat de volgende uitdaging gaat worden. Veel liefs en tot gauw. XXXXXjes van je vrouwtje

Marius 2015-06-23 16:48:04

Wauw Marius en Bert, WAT GAAF! mooi dorpje en flinke bergen! Respect hoor :D nog minder dan een week en dan zijn jullie aan het einde van jullie (eerste) beproeving. Geniet nog even van het weekje mannelijkheid voordat jullie vrouwtjes je bespringen na weken van missen ;). Tot snel en succes!