Dag 1. Gameren - Sint Oedenrode (54 km).

Nederland, Sint-Oedenrode

Ook dit weekend trekken we er weer op uit om lekker een stuk te gaan fietsen, vroeg opgestaan het weer is prachtig.
Het belooft weer een goed fietsweekend te worden met veel zon en lekker warm weer, dus we hebben er weer zin in.
We hadden gisteravond de tassen al gepakt, dus we zijn binnen no time klaar voor vertrek, koffie en een broodje en gaan met die fietsen.
We hebben vandaag de tassen gevuld met alles wat we volgend jaar ook mee willen gaan nemen (als dat lukt).
Misschien is het als je langer weggaat toch moeilijker om dingen niet mee te nemen, maar nu is het goed gelukt om met niet al teveel bagage te vertrekken. We hebben even goed warme kleren meegenomen ook al zullen we die dit weekend beslist niet nodig hebben (het wordt morgen rond de 30 graden).
Maar we moeten wennen om met bagage te rijden en ook wat handig is en wat overbodig is, dus gewoon alles mee.
Bij vertrek is het toch ietsjes frisser als verwacht en toch maar een dun jasje aangetrokken, we rijden richting Kerkwijk en dan de dijk op richting Bern, klein steil klimmetje en meteen is het jasje overbodig, maar hou het toch nog even aan.
In de zon is het lekker, maar in de schaduw toch nog redelijk fris, maar het is dan ook nog geen negen uur. We zijn om kwart voor negen vertrokken en je kunt dan wel merken dat we al wat later in het seizoen zitten.
Het wordt vroeger donker en in de ochtend en avond al snel wat frisser. We gaan bij Heusden over de brug en Marius maakt ondertussen al fietsend of tijdens een korte stop foto's voor onze blog.
Daar gaat dan toch het jasje uit, ik wil natuurlijk ook zoveel mogelijk genieten van het zonnetje en terwijl we fietsen en mooi kleurtje houden.
We rijden via Elshout naar Drunen, het valt me op hoe vaak het op zaterdagochtend overal bijzonder rustig is, zou dat komen omdat het nog een beetje vakantie tijd is? In elk geval is het heerlijk om dan lekker rond te fietsen, je zou bijna denken dat het zondag is en iedereen uitslaapt.
We rijden een stukje door de Drunense duinen en Marius heeft weer een mooie afwisselende route bedacht. Hier hebben we een paar jaar geleden elke week gewandeld, we ging toen met een groepje Nordic Wandelen, was verrassend leuk, maar na een tijdje toch wel een gedoe om eerst telkens met de auto daarheen te rijden en dan pas te gaan wandelen.
Daarvandaan rijden we door naar Biezenmortel en dan door naar Helvoirt, we gaan weer als een speer, zonder dat we het in de gaten hebben rijden we 20 km of sneller.
We drinken koffie onderweg en eigenlijk hadden we ook gepland om te lunchen onderweg, maar aangezien we zo snel gaan hebben we besloten dat we dan wel erg vroeg moeten lunchen en dat dan maar op de camping doen.
Als het zo door gaat zijn we rond de middag al op onze bestemming, we gaan overnachten op de camping waar we al 2 keer 6 weken hebben gestaan met onze tent.
1 keer in het voorseizoen en 1 keer in het naseizoen, dus leuk om daar weer eens te kijken of er iets is veranderd.
Maar eerst nog een stukje fietsen door Esch en daar rijden we over het smalle dijkje en dat is ook echt smal, gelukkig geen tegenliggers.
We hebben hier in de omgeving van Esch al eens gewandeld, dat was tijdens onze voorbereiding op de strand zesdaagse en een paar jaar terug hier in het café gestart en geëindigd met een dagje uit van het werk. Daarvandaan gaan we door naar Boxtel en rijden dan via Olland door naar Sint Oedenrode of Rooi voor de lokale mensen. Olland is een heel klein dorpje wat je bijna meeneemt terug in de tijd (voor mijn gevoel). Heerlijk rustig, een paar huizen, waar je lekker weg kan dommelen in je tuin terwijl de vogels rondom je vrolijk tjirpen en het zonnetje door de bomen wordt gefilterd. We rijden langs een riviertje waar een aantal mensen aan het kanoën zijn. Dan zijn we er bijna en dan loopt de weg dood en moeten we een klein stukje terug en dan verderop nog maar eens proberen, weer doodlopend, we zitten aan de ander kant van de camping en daar kun je alleen maar lopend naar binnen (hek waar de fiets niet door kan) weer een stukje terug en dan komen we bij de weg van de hoofdingang.
En dat ziet er even vreemd uit want daar waar de receptie stond is nu niets meer, parkeer plaatsen!
Ze hebben de receptie verplaats naar waar eerst het restaurant zat, wel veel mooier geworden.We zijn om 5 voor twaalf op de camping, het is echt super snel gegaan, het was dan ook geweldig weer en een mooie route.
Tent opgezet, bedjes opgemaakt (lees luchtbedden opgepompt en slaapzakken in de tent gegooid), daarna gelijk gedoucht en op de fiets naar Rooi.
Eerst een terrasje voor Bier en ballen, we nemen allebei 2 karmeliet biertjes, nou die hakte er behoorlijk in 8,4% en nog geen lunch op, dus eerst maar boodschappen doen en dan terug naar de camping en een broodje eten.
Daar lekker gezeten, gelezen en een tukkie gedaan.
'S-avonds weer op het fietsje naar Rooi want daar hadden we gereserveerd bij 't Zusje en daar weer lekker zitten smullen totdat we allebei pijn in ons lijf hadden van het eten, te veel en allemaal lekker.
Daarna op het fietsje terug naar de camping en daar nog lekker buiten gezeten en van de sterren genoten.
Dan het tentje in, na een heerlijke dag, lekker slapen.

Late reactie, maar het is weer heel leu kom jouw verslag te lezen ! XXxx