Dag 27 Logrono - Najera

Spanje, Nájera

Vandaag gereden 32 km - totaal gereden 1726.

We zijn via de stad op weg gegaan naar Najera. Een kortere etappe vandaag om beter uit te komen met het drukke verkeer in de volgende ettapes. Net buiten Logrono fietsen we een behoorlijk stuk over de route waarop ook de wandelaars zijn. Het is door een groot park met een aardig stuwmeer. Vervolgens komen we op een grindpad uit en een steile klim die gelukkig is geasfalteerd. Het lijkt wel of we vandaag alleen maar naar boven gaan met als toetje een klimmetje van 10%. Daarna effe een bakkie om bij te komen. Aan de horizon zijn de toppen van de picos te zien. Ben blij dat we daar niet over hoeven. Verder zijn er ook steeds meer druivenranken te zien. Zo'n 7 km voor Najera eindelijk afdalen. Heerlijk tot de camping bijna niet te hieven fietsen. De camping is een oude arena van 1898 en wij slapen er middenin. Inmiddels zijn er nog hollanders (dezelfde waar ik gisteren over heb geschreven) met hun caravan aangekomen en zij bieden ons een lekker bakje koffie aan.

Nice! Super mooi en wat hebben jullie al een afstand afgelegd!! Succes!

Hannah 2015-06-14 05:41:06

Wie kan dat nou zeggen, dat ze in een arena hebben geslapen garppig als je bedenkt dat daar vroeger dan misschien stieren hebben rond gerend. Geniet nog van de komende 2 weken want dan zit het erop mannen. XXjes Jo, je vrouwtje

Marius 2015-06-14 22:29:38

Hallo mannen zo even weer een berichtje uit zaltbommel! Wat een tocht , die zullen jullie niet gauw meer vergeten! Die kan weer van bucket list af hihihi. Wat een ervaring , en wat zullen jullie mooie dingen en plaatsen onderweg te zien krijgen! Nog even twee weken en dan zit de reis erop en kunnen jullie lekker uitrusten en genieten samen met de vrouwtjes. Nou zet hem op de laatstedagen. Ik duim voor jullie dat het voorspoedig zal gaan. Veel liefs Sandra en Karl?