Dag 26. Avignon - Arles.

Frankrijk, Arles

Vandaag gereden: 45 km. Totaal gereden: 1302.

Vroeg opgestaan en bij de "supermarkt" van de camping brood gekocht. Daar kwamen we een Nederlandse tegen die we ook in Valreas al gezien hadden. Nog even staan praten en daarna voor half acht vertrokken. Om Avignon uit te komen was nog een hele tour. Het was zo druk op de ringweg dat het bijna niet mogelijk was om over te steken. Eenmaal binnen de muren van de stad werd het een stuk rustiger. Tijdens het wachten bij een verkeerslicht kwam er een google streetviewauto voorbij, dus wie weet staan we binnenkort op streetview. Na weer een druk gedeelte komen we eindelijk weer op het platteland en kunnen we weer rustig aan fietsen. In een leuk uitziend dorpje drinken we een kopje koffie bij volgens mij de chagarijnigste koffiedame van Frankrijk en gaan dan ook weer snel door. Het begint inmiddels al aardig warm te worden en we hebben nog 1 klimmetje te gaan. Na de klim is het lekker afdalen naar Arles. We installeren ons op de camping en gaan even de stad in. I.v.m. de te verwachte warmte en de toch wel behoorlijke klimmen de aankomende dagen besluiten we de trein te nemen van Arles naar Toulon om deze te omzeilen. Ook hebben we niet zo'n zin om bijna alleen maar door grote steden te rijden (Marseille en Toulon). Het is bloedheet in de stad dus terug naar de camping en kijken of we een biertje kunnen kopen. Helaas, de bar gaat pas om vier uur open. Dan maar naar het zwembad. Later toch nog een biertje gedronken en het voetbal zitten kijken.