Dag 3. Weert - Colmont.

Nederland, Colmont

Vandaag gereden: 55 km. Totaal gereden: 142 km.

We hebben vannacht beter geslapen dan gisternacht ondanks de regen die af en toe op de tent kletterde. Misschien komt het door de fles wijn die we tot ons hebben genomen of omdat we gewoon moe waren van het pingpongen. De tent hebben we gelukkig droog kunnen afbreken zodat we vanmiddag niet eerst alles moeten afdrogen. Na een lekker gebakken ei met spek en koffie zijn we er weer helemaal klaar voor. Voor de zekerheid hebben we de regenkleding aan. Eenmaal buiten Weert begint het al een klein beetje te glooien maar zwaar afgetraind als we zijn hebben we daar geen enkele moeite mee. Dan gaan we voor het eerst het buitenland in. Belgie kan worden geschrapt van de landen die we gaan aandoen. Hier en daar zien we belgische voetbalvlaggen al zal het enthousiasme niet zo groot meer zijn na het verlies tegen Italie. Ook zagen we een mooie pick-up waarmee je altijd je wijntje bij je hebt. Eenmaal weer in Nederland beginnen de mais en graanvelden al aardig eentonig te worden dus op zoek naar een koffiegelegenheid. Voor de grap zeg ik tegen Jo "oh dat zal wel pas in Voerendaal zijn". Nooit geweten dat ik een voorspellende gave heb. Alles dicht tot we op de camping zijn. Maar voor we daar zijn moeten we de eerste serieuze klimmetjes aanvallen. Dat valt toch wel weer tegen. Maar oefening baart kunst (zegt eenieder die thuis rustig op de bank zit te kijken naar voetbal). In Voerendaal even naar de Aldi en aangekomen bij de camping krijgen we toch een bak koffie ondanks dat de kantine dicht is. Het tentje staat inmiddels. Het zonnetje schijnt zowaar en zometeen op zoek naar een lekker koud biertje. Helaas, alles dicht. Ze hebben zeker genoeg verdiend tijdens Pinkpop, toen stond de camping nl. bomvol. We hebben nog wel een cache gevonden. Vanmiddag nog de hele tijd in de zon gezeten tot een uur of zes. Toen begon het te regenen. Na de regen gegeten. Lekker aan de chili con carne. Heb ik morgen weer wat extra aandrijfgassen en vliegen we de heuvels over.

Morgen bij plieger in Belgiƫ langs. Nog veel plezier en op naar de zon. Gr. Johan en simone

Johan oomen 2016-06-14 22:04:43

Heerlijk, weer alles te kunnen volgen via jouw leuke verslagen ! Truste en weer succes, morgen. XXxx