Dag 9. Thionville - Vic-sur-Seille

Frankrijk, Vic-sur-Seille

Vandaag gereden: 38 km. Totaal gereden: 472 km.

Vanmorgen heerlijk uitgerust wakker geworden. Als we door het raam van onze kamer kijken zien we het glooiende landschap wat ons vandaag hopelijk gaat vertroetelen met kleine klimmetjes en lange afdalingen. En toen schrok ik wakker en zag in het routeboek dat er voor vandaag twee vette klimmetjes stonden te wachten. Ook nog steeds geen Wi-Fi dus het verslag wordt later geüpload. Maar eerst even ontbijten. Het zag er goed uit en het smaakte ook goed. Nog even gekletst met de twee andere gasten en daarna op weg. Het is niet zo lekker voor de benen om gelijk 's-morgens te moeten klimmen kan ik je vertellen. Gelukkig hebben we nog even tijd voordat we bij de eerste steile klim zijn. Het is hier erg rustig op de weg met links en rechts graan of koolzaad. Dan zien we een eenzame fietster aankomen en knopen we een gesprekje aan. Ze komt uit Roermond en is bezig met dezelfde route alleen van zuid naar noord. Als we net weer zijn vertrokken komen er twee fietsers achterop die vanuit Rotterdam de Groene weg doen. Weer even geklets en dan door. Aangekomen bij de klim ging het onverwacht lekker. In Chateau-Salins gaan we op zoek naar een cafe (voor koffie) en komen in gesprek met een fransman die naar Santiago de Compestella was gefietst een aantal jaren geleden. Hij waarschuwde ons ook voor de nog te nemen heuvel. Hij adviseerde om om te rijden. Maar wij zijn uiteraard eigenwijs en gaan toch voor de klim. Eerst even naar de Lidl voor eten en drinken en dan klimmen maar. In het boekje staat 800 meter 8%. Waarschijnlijk is dat gemiddeld want volgens mijn computertje zat ik op een gegeven moment op 15%. Maar we zijn bovengekomen en daarna aangekomen bij de camping. Biertje, tentje opzetten en douchen. Misschien zometeen nog even het dorp in. Oja ook op de camping geen Wi-Fi. Misschien ergens in het dorp.